مقاله خلاقیت در زیبا سازی شهری
شناسه پست: 23715
بازدید: 541

مقاله خلاقیت در زیبا سازی شهری

مقاله خلاقیت در زیبا سازی شهری بسیاری  از ما  در شهرها زندگی می کنیم  ، ولی هنگامی که با کمی  دقت به اطراف خود نگاه می کنیم ، در می یابیم  شهرها تبدیل  به موزه هایی  شده اند که نازیبایی ها  را به نمایش  گذاشته اند. به هنگام طلوع آفتاب ، کوچه ها و خیابانها با دستان  زحمت کش و پرکار نیروهای خدماتی شهرداری از آلودگی ها پاک می  شوند  و در انتهای  روز ، تمامی  سطح کوچه و خیابانها  پر از زباله می  شود . کمتر کوچه و خیابانی را  می توان  یافت  که با گل و گیاه و با نظمی در خور تحسین  آراسته شده باشد  ، به گونه ای که با عبور از آن ، روح انسان تلطیف یابد. در نمای  ساختمان ها خبری از بکارگیری فضای  سبز نیست  و بسیاری از مردم  اطلاعاتی  در خصوص زیبا سازی  و طراحی  فضای  سبز ندارند و خلاصه کلام آنکه  خبری از خلاقیت  انسان ها  برای زیبا سازی  شهر  نیست .

مقاله خلاقیت در زیبا سازی شهری

بسیاری  از ما  در شهرها زندگی می کنیم  ، ولی هنگامی که با کمی  دقت به اطراف خود نگاه می کنیم ، در می یابیم  شهرها تبدیل  به موزه هایی  شده اند که نازیبایی ها  را به نمایش  گذاشته اند. به هنگام طلوع آفتاب ، کوچه ها و خیابانها با دستان  زحمت کش و پرکار نیروهای خدماتی شهرداری از آلودگی ها پاک می  شوند  و در انتهای  روز ، تمامی  سطح کوچه و خیابانها  پر از زباله می  شود . کمتر کوچه و خیابانی را  می توان  یافت  که با گل و گیاه و با نظمی در خور تحسین  آراسته شده باشد  ، به گونه ای که با عبور از آن ، روح انسان تلطیف یابد. در نمای  ساختمان ها خبری از بکارگیری فضای  سبز نیست  و بسیاری از مردم  اطلاعاتی  در خصوص زیبا سازی  و طراحی  فضای  سبز ندارند و خلاصه کلام آنکه  خبری از خلاقیت  انسان ها  برای زیبا سازی  شهر  نیست .

مقاله خلاقیت در زیبا سازی شهری

حال این سوال در ذهن ما شکل می گیرد که  چرا کوچه ها و خیابان ها نازیبا هستند؟
شاید چندین علت وجود دارد:
۱- روشی برای مشارکت دادن مردم در زیباسازی شهری طراحی نشده است .
۲-مردم از آموزش های  لازم  برای یک زندگی  شهروندی موفق برخوردار نشده اند
۳-مردم هنوز به نقش زیبا سازی شهرها و تاثیرات روانی آن بر جسم  و روان خود اطلاع ندارند.
۴-مردم گاهی زیباسازی شهرها را با چراغانی کردن و مصرف  بی رویه برق مترادف می دانند.
۵-فرصتی برای  خلاقیت انسان ها برای زیباسازی  شهرها در نظر گرفته نشده است .
هنگامی که از یک مجتمع مسکونی و یا منزل شخصی خود خارج می شویم  و به داخل کوچه می رویم  در می یابیم  که به محیطی قدم  گذاشته ایم  که دیگر کسی در فکر زیبا نمودن آن نیست  و شهرداری نیز از منابع انسانی کافی برای حضور در تمامی اجزای شهر برخوردار نیست  و چه بسا  برای حضور در تمامی قسمت های  شهر ، نیاز  به لشکری  بیکران از انسانهاست که امکان تامین آن  نیز امکان پذیر  نخواهد بود  و تنها باید  روشی جدید برای مشارکت مردم  در زیبا سازی  کوچه ها  خلق کرد.

فرمت : قابل ویرایش| WORD| صفحات : ۸۸

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید