دانلود مقاله ریسک و مدیریت ریسک
شناسه پست: 22761
بازدید: 458

دانلود مقاله ریسک و مدیریت ریسک

دانلود مقاله ریسک و مدیریت ریسک زندگی امروز در حالی ادامه می یابد که سایه افکنی شرایط عدم اطمینان بر کلیه امور ،به علل مختلف فرایند تصمیم گیری را به کلی متحول ساخته است .تغییرات قیمت کالاهای اساسی ،تغییر نرخ سود و همچنین قیمت سهام مواردی هستند که سازمانهای امروزی دائما ًبا آن دست به گریبانند .این تغییرات در کنار سایر تغییرات محیطی سازمانها ،باعث ظهور نظریات جدید علمی در حوزه مدیریت شده است.
در تصمیم گیری های مدیریتی هیچ مبحثی ضروری تر و مهمتر از ارزیابی و مدیریت ریسک نیست. قیمت سهام تا حدودی از میزان ریسکی که سرمایه گذار برای ماندن در شرکت آن را می پذیرد  متأثر میشود و شرکتها معمولاً سعی میکنند ترکیب مناسبی میان ریسک و بازده ایجاد کنند بطوری که بتوانند ثروت سهامداران را به حداکثر برسانند .منظور پیدا کردن یک راه حل سرمایه گذاری قابل قبول نیست بلکه تعیین یک وضعیت مناسب برای معیار ریسک و بازده است.

دانلود مقاله ریسک و مدیریت ریسک

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه ریسک
تعریف ریسک
انواع ریسک
۱-ریسک در سازمانهای مالی
الف) ریسک مالی
ب) ریسک تجاری
۲-ریسک در سرمایه گذاری
الف) ریسک غیر سیستماتیک
ب) ریسک سیستماتیک
منابع ریسک
اندازه گیری ریسک
ابزارهای کنترل ریسک
رابطه ریسک و بازده
مدیریت ریسک
چکیده
تکامل مدیریت ریسک
تعریف مدیریت ریسک
نقش مدیریت ریسک
اهداف مدیریت ریسک
ابزارها و روشهای مدیریت ریسک
عناصر اصلی در مدیریت ریسک
شش گام در فرآیند مدیریت ریسک
چرا مطالعه مدیریت ریسک مهم است؟
هدف مدیریت ریسک است نه اجتناب از ریسک
نتیجه گیری
منابع

دانلود مقاله ریسک و مدیریت ریسک

تصمیم گیری در مورد طرحهای سرمایه گذاری اغلب براساس سودآوری میزان ریسک و ریسک پذیری مدیریت و سهامداران صورت می پذیرد.ریسک جزء لاینفک زندگی انسانهاست و سازمانهاست و کلیه موقعیتهای تصمیم گیری با یک نوع یا طیف متنوعی از ریسکها روبرو است پذیرش ریسک به خودی خود بد نیست مهم اینست که بدون دلیل منطقی در معرض ریسک قرار نگیریم . زندگی بشر با پذیرش ریسک عجین شده بنحوی که شاید عدم ریسک پذیری مطلق موجب میشد که زندگی انسانها در مرتبه پایینتری نسبت به سطح فعلی قرار بگیرد از دیدگاه مالی کسب بازده پذیرش ریسک را توجیه می کند اما این موضوع شرایط و مسائل مهم و دقیقی را نیز به همراه ریسک قیمت کالاها و سهام ،ریسک ارز و …
وجود ریسک میتواند تصمیم گیری قطعی را ناممکن کند و یا راهبرد دیگری را بطلبد . امروز دز دنیا کسب سودهای فراوان و بسیار بالاتر از حد متعارف سؤال بر انگیز است چرا که بلافاصله ذهن را متوجه ریسکهای بالا در تصمیم گیری های مالی میکند.

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۳۵

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید