شناسه پست: 22161
بازدید: 398

عکاسی و مکاتب و روش های آن
فصل اول :
کلیات تحقیق
بیان مسئله:
عکاسی یکی از بزرگترین اختراعات بشری است که فناوری در موارد متعددی تکامل و پیشرفت خود را مرهون آن است . از سوی دیگر جلوه های هنری آن افق دید واقع گرایانه و وسیع تری را از جهان رمز آلود در فراسوی دیدگانمان تصویر می کشد. در این پژوهش به این مهم دست خواهیم یافت که عکاسی چگونه در جهان رشد و نمو یافته است و به راستی کدام جنبه و جلوه آن در زندگی پررنگتر و کاربردی تر است؟ و چه بهره هایی بشر از آن برده است.
ضرورت مسئله :
در این پژوهش کسب معلوماتی جزئی از کلیت است و همچنین پاسخ به این سئوال که زاویه دید هنرمندانه یک عکاس حرفه ای چگونه بوده است که حتی بعد از گذشت سالیان متمادی اثر هنری وی هنوز خیره کننده و تحسین برانگیز است .
هدف مسئله :
تلفیق روش های سنتی و امروزی با یکدیگر و کاربرد آن و دیگر هنرها ، همچنین افزایش خلاقیت در راستای حرفه خود و افزایش دانش علاقه مندان  این هنر
پرسش ها مسئله :
1-      فتو مونتاژ چیست ؟
2-      جنبه های روانشناختی پرتره پیست ؟
3-      عکاسی مد چیست ؟
4-      عکاسی ذهنی چیست ؟
5-      عکاسی در باهاوس چگونه بودهاست ؟
6-      چه تاثیری سورر ئالیسم  بر عکاسی گذاشته است ؟
7-      عکاسی تبلیغاتی چیست ؟
8-      هنر عکاسی در حیات وحش چگونه است ؟
9-      عکاسی هنری چیست ؟
10- چه تاثیر فتو شاپ برعکاسی دارد ؟
11-  عکاسی خلاق چیست ؟
12- پاپ آرت چیست و چه تاثیری بر عکاسی داشت ؟
13- عکس رو پوستر چه تاثیری دارد ؟
14- زاویه دید در عکس چه تاثیری بر کاربرد آن در صفحه آرایی دارد ؟
15- عکاسی ژورنالیستی چیست ؟
مقدمه
قرن بیستم عصر رسانه ها و ارتباطات است . میلیونها نفر از مردم جهان ، هر روز از طریق عکس و تصویر از جریان رویدادها و تحولات سیاسی ، علمی و هنری آگاه می شوند .
رسانه ها با بهره گیری از عکس و تصویر ، در ابعاد مختلف گاه به شکل روزنامه ، مجله ، کتاب و گاه به صورت  اسلاید ، فیلم ، تلویزیون ، ویدئو ، همواره در رشد آگاهی عمومی نقش انکارناپذیری داشته اند. اگر انسان قدم بر کره ماه می گذارد یا در اعماق اقیانوس ها کندوکاو می کند ، عکس و تصویر با چشم ناظر ، همگام و همراه است و در ثبت لحظات حساس و با شکوه به ما مدد می رساند.
این جانب به عنوان دانش پژوه می خواهم به مختصری از هنر عکاسی و سبکها و مکاتب آن به چشمه کوچکی از آن اشاره کنم و بتوانم به علم خود بیافزایم.