شناسه پست: 24652
بازدید: 348

دانلود مقاله غرفه های نمایشگاهی

 درطي اين پروژه تلاش براين است تا روندي براي پيشبرد پروژه انتخاب شود تا به بهترين حالت مشكلات را برطرف نمايد؛ براين اساس و باتوجه به انتظارات استاد محترم راهنماي پروژه روند كلي پروژه بر اساس شناسايي و تفسيرمشكل به صورت كامل وهمچنين شناسايي گروه هاي استفاده كننده است كه درنهايت با اين بررسي وشناسايي كامل مشكل و شناسايي دقيق نيازهاي مشتري وآناليزكامل محصول نهايي براساس مسايل ارگونوميك وابعاد آنتروپومتريك،مسايل مربوط به فرم وزيبايي وآناليز استيتيك محصول،توجه به محصول در محيط استفاده وهمچنين در كنار محصولات ديگر در غرفه هاي نمايشگاهي و…..به ارائه طرح هاي متنوع بر اساس ليست بايدها پرداخته ودر نهايت از بين طرح هاي ارائه شده،طرح برتر انتخاب شده و پرزانته نهايي بر اساس اين طرح صورت پذيرد.

فصل اول

شناخت

1-1 موضوع

1-1-1-تعيين گرايش و عنوان پروژه

1-1-2 –تعيين صورت مساله وتفسير مشكل

نام توليد : غرفه هاي نمايشگاهي كه به تبادل اطلاعات و تكنولوژي مي پردازند و نه صرفا نمايش محصولي خاص.

مكان استفاده : نمايشگاهها كه در اين پرئژه محدود به نمايشگاه بين المللي تهران مي باشد.

طرح مشكل:

نداشتن قابليت استفاده مجدد.

انبارداري.

طريقه حمل ونقل.

نداشتن هارموني مناسب.

مشكل اتصال قطعات مختلف.

مشكل بودن هماهنگي سيستم روشنايي با سازه هاي فضايي غرفه.

7) زمان زيادي كه صرف اجرا و همچنين تخريب مي شود.

8) عدم تاثير بر محصولات نمايشي يا تبليغي.

وضعيت اوليه                                       

همانطور كه عنوان شد نمونه هاي موجود غرفه ها دونوع هستند : غرفه هاي پيش ساخته وخودساز.

در غرفه هاي پيش ساخته بيشتر از پيچ ومهره استفاده مي شود و مي توان  آنها را مجددا باز و بسته كرد .در اين غرفه ها ورقه هاي كف اجاره داده مي شود وبعضي بعداز استفاده آنها را آب كرده ومجددا مي سازند در اين نوع غرفه ها طراح براي طرح زدن از محدوديت هاي خاصي برخوردار است و تنها مي تواند در محدوده يكسري متريال و فرمهاي خاص در طرح خود استفاده كند.در غرفه هاي خود ساز طرح ها از تنوع بيشتري برخوردار هستند و دست طراحان براي طراحي تقريبا آزاداست . در اين نوع غرفه ها از رنگ بندي هاي متنوع وشادي استفاده مي شود و همچنين فرمهاي مختلفي در آنها به چشم مي خورد از اين رو تماشاگر را بيشتر جذب مي كند؛مشكل بزرگ اين غرفه ها هزينه بري بالاي اينگونه غرفه هاست.

وضعيت ثانويه

اين غرفه ها مدولار هستند و به راحتي در مكان مورد نظر نصب شده و نيازي به تخريب ندارند زيرا داراي قابليت استفاده مجدد هستند.با رنگ بندي وفرمهاي متنوع در پك هاي مختلف به مشتري عرضه مي شوند و به راحتي ميتوان اين غرفه ها را جابجا كرد به علاوه به مقدار زيادي در وقت و هزينه نيز صرفه جويي خواهد شد.

در اين نوع غرفه ها نيازي به نصب سيستم روشنايي نيست ، زيرا اين سيستم در ديواره ها سقف وكف تعبيه شده است كه اين مطلب نيز در چارت كلي وضعيت ثانويه نيز مورد بررسي قرار گرفته است.

فهرست منابع و ماخذ

 – درآمدي بر طراحي صنعتي

ديويد لودينگتن ، ترجمه : م. ميرقيداري

 – طراحي محصول ، ويژه طراحان صنعتي و مهندسان طراح

باري هاوكس ، ري ابينت ؛ ترجمه : سيد رضا مرتضايي

 – مهندسي عوامل انساني در صنعت و توليد

مارتين هلاندر؛ ترجمه : عليرضا چوبينه .

 – كاتالوگ هاي غرفه هاي ساخته شده .

 – مجله دستاورد.

فرمت :  WORD | صفحات : 124

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد