دانلود مقاله مديريت تعارض
شناسه پست: 23247
بازدید: 490

دانلود مقاله مدیریت تعارض

دانلود مقاله مدیریت تعارض تعریف واژه تعارض واژه تعارض تعریفهای مختلفی دارد که وجوه مشترکی دارند وجوه مشترک تعریف واژه تعارض عبارتند از : مخالفت ، تضاد کمیابی و سد یا مانع . ما تعارض را به این صورت تعریف می کنیم . فرایندی که در ان نوعی تلاش آگاهانه به وسیله فرد اول انجام می گیرد تا تلاش های فرد دوم را خنثی کند البته از طریق سد کردن راه او که در نتیجه فرد دوم در مسیر قرار دادن به هدف خود مستاصل می شود یا اینکه فرد الف بدان وسیله بر میزان منافع خود می افزاید .

دانلود مقاله مدیریت تعارض

وقتی که یک مدیر یا گروه و یا افراد کار می کند مسلماً تعارض اتفاق می افتد زمانی که افراد با همدیگر کار می کند ظرفیت بالقوه برای تعارض وجود دارد توافق بین دو نفر یا دو گروه از اعضای سازمان می باشد تعارض به این دلیل اتفاق می افتد که افراد همیشه در خصوص اهداف ، موضوعات ، عقاید ، و موارد مشابه توافق ندارند و سر انجام با هم رقابت می کنند . « بلیور ریگ لی» درباره اجتناب ناپذیر بودن تعارض می گوید : اگر دو نفر در همه موارد با هم توافق داشته باشند یکی از آن موارد زیادی است .

دانلود مقاله مدیریت تعارض

ضرورت وجود تضاد و تناقض درست مثل ضرورت وجود هواست بایدبا آن ساخت و زندگی کرد لذا اینکه آن را کنار گذاشت . باید توجه داشت اختلافاتی که حل شده باقی می مانند کم کم موجب مقاومت افراد می شوند ئو حل آنها در فرصت های بعدی مشکل تر خواهد بود . و هنگامی که کاملاً سرکوب شوند . موجب عکس العمل های توام با پرخاشگری می گردند .

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۱۲

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید