مقاله ياددهي و يادگيري آموزش ابتدايي
شناسه پست: 22408
بازدید: 448

مقاله یاددهی و یادگیری آموزش ابتدایی

مقاله یاددهی و یادگیری آموزش ابتدایی گفت‌وگو با دکتر حسین احمدی، معاون آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش.پیش از عید نوروز مقاله‌ای در صفحه آموزش همشهری چاپ شد که تیتر آن این بود: وضع‌مان خوب شده است. مؤلف این مقاله، دکتر حسین احمدی، معاون وزارت آموزش و پرورش بود.
در همان مقاله، قول دادیم در گفت‌وگویی با دکتر احمدی، برخی از نکات مطرح شده در نوشته و نیز مسایل آموزش و پرورش ایران را با وی در میان بگذاریم. آن چه در پی می‌آید چکیده‌ای است از گفت‌وگویی مفصل که با معاون آموزش عمومی و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش انجام داده‌ایم.

مقاله یاددهی و یادگیری آموزش ابتدایی

فهرست مطالب
آموزگاری، یک فرصت است
اهمیت دوره ابتدایی چیست؟
نقش تربیتی معلمان این دوره بر نقش آموزشی‌شان
تعبیر «مدرسه زندگی»
مهم‌ترین مشکلات دوره ابتدایی چیست؟
ویژگی‌های یک معلم در دوره‌ی آموزشی ابتدایی
منابع

مقاله یاددهی و یادگیری آموزش ابتدایی

اهمیت دوره ابتدایی چیست؟

– دوران کودکی که حدود دو سال آن در آمادگی، پنج سال در دوره ابتدایی و سه سال در دوره راهنمایی (که به آموزش عمومی مرسوم گشته است) سپری می‌شود، دوران بسیار حساسی است. در این دوران جنبه تربیت بر آموزش صرف ذهنی غلبه دارد، یعنی دوران کودکی دوران تربیت است.

دوره آموزش عمومی، دوران ایجاد زیرساخت و پی‌ریزی استوانه‌ها و ستون خلق و خلق فرد جهت سازگاری، تهذیب و رشد موزون فرد است. بنابراین در این دوران ما باید کنجکاوی کودک را تقویت کنیم. او را به سمت علم و دانش ببریم. روحیه قانونگرایی، قانون‌پذیری و پرورش خصلت‌های انسانی را به او آموزش دهیم. مهارت‌های زندگی و تفکر را به او بیاموزیم و در یک کلام کودک را برای زندگی آماده کنیم.

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۱۸

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید