شناسه پست: 9428
بازدید: 359

نگاه‌ و معنا در هنر عكاسي‌، عكاسي‌ ماكروفتوگرافي‌ (چشم‌ها)

فهرست مطالب
پیشگفتار ۱
مقدمه ۳
فصل اول – دستگاه بینایی۸
فصل دوم – ژاک لکان ۱۳
۱-۲-لحظة رویت چگونگی دیدن از دیدگاه ژاک لکان ۱۵
۲-۲-چشم – روشنایی ۲۹
فصل سوم – رولان بارت ۳۵
۱-۳-رویت در عکاسی از دیدگاه رولان بارت ۳۸
فصل چهارم – دیدن در عکاسی ۴۵
۱-۴-خواستگاه عکاسی ۴۶
۲-۴-دیدن و مشاهده عکاس – هنرمند ۵۱
فصل پنجم – زیبایی شناسی در عکاسی ۶۲
۱-۵-گزینش کادر ۶۳
۲-۵-نحوة ارائه عکس ۷۰
۳-۵-نگاه و معنا ۷۲
فهرست منابع و مأخذ ۸۳
گزارش کار عملی ۸۵

، نگاه و معنا در هنر عکاسی شامل: پیشگفتار، مقدمه و پنج فصل با عناوین دستگاه بینایی – ژاک لکان – رولان بارت – دیدن در عکاسی – زیبایی شناسی در عکاسی می‌باشد.
در پایان نیز فهرست اعلام و فهرست منابع و مأخذ و گزارش کار عملی نیز درج شده است.
۱)هدف پژوهش: هدف نگارنده تهیه یک متن نظری در بارة نحوة دیدن و لحظة رویت عکاس در ارتباط با سوژة مقابل دوربین است. بدیهی است نظریات بارت و لکان در زمینه عکاسی و دیدن از اهمیت خاصی برخوردار است، و طرح این نظریات راهگشای معنای دیدن و عمیق دیدن در هنر عکاسی است.
۲)روش پژوهش: در این تحقیق از روشهای مختلفی ازجمله گردآوری، تحقیق کتابخانه‌ای، ترجمه و تحلیل استفاده به عمل آمده است. بدیهی است شکل تحقیق توصیفی است.
۳)نتیجة تحقیق: در بر دارندة تجربیاتی ارزنده در باب ثبت عکس، گزینش کادر عکس و نحوة عمیق دیدن جهان رودرروی دوربین عکاسی است که برای دانشجویان عکاسی می‌تواند راهگشا باشد.