پاورپوینت بررسی معماری هخامنشیان
شناسه پست: 32086
بازدید: 550

پاورپوینت بررسی معماری هخامنشیان

پاورپوینت بررسی معماری هخامنشیان مقارن سال ۵۶۰ق.م. دو دولت نیرومند آریایی ماد و پارس با هم متحد شدند و بدین ترتیب، امپراطوری ایران تشکیل شد. این وقتی بود که کورش کبیر، نخستین شاه هخامنش، پدربزرگش را که بر مادها پادشاهی داشت، از تخت به زیر افکند. «نبودکد نصر» یا شا شاهان به روایت کتاب دانیال نبی می‌گوید: «من دیواری محکم برافراشتم که گرداگرد بابل کشیده شود … تا دشمنی که قصد حمله به ماد را داشته باشد، نتواند تهدیدمان کند … [و] شهر بابل را به یک دژ مستحکم تبدیل کردم». لیکن پس از حکاکی این دست‌خط بر روی دیوار مزبور، شهر به تصرف کورش پادشاه ایران درآمد و عمر سلسله «نبوکد نصر» به پایان رسید……….

پاورپوینت بررسی معماری هخامنشیان

انگیزه گسترش قلمرو امپراطوری ایران، ایرانیان را به نقاطی بس دورتر از بابل کشانید. مصر در سال ۵۲۵ق.م. در برابر ایرانیان تسلیم شد. در سال ۴۸۰ق.م.، امپراطوری ایران از رود سند و تا رود دانوب گسترده بود و فقط مقاومت پیروزمندانه یونانیان در سده پنجم پیش از میلاد توانست مانع الحاق اروپای جنوبی به این امپراطوری شود.به دست این مردان خارق‌العاده، یعنی کورش و داریوش اول، سراسر آسیا تسخیر شد و ایران به عنوان نخستین امپراطوری بزرگ جهان بدل گشت و ۲۳۰ سال دوام یافت. از نیل تا جیحون و از دریای اژه تا رود گنگ، عصر نوینی آغاز شده و ثبات بی‌سابقه‌ای بوجود آمده بود. حکومت مقتدر بر پا شد و شبکه ارتباطی کارآمدی، تجارت را تشویق می‌کرد و ثروت هنگفتی پدید آورده بود.

امپراطوری بزرگ هخامنشیان در ۲۵۶۵ سال پیش، یعنی سال ۵۶۰ق.م. به دست کورش کبیر تاسیس گردید. کورش تاجگذاری کرد و این سلسله با عظمت حدود ۲۳۰ سال دوام یافت. به دریای سرخ، سیاه، عمان، مدیترانه، دریاچه خزر و خلیج فارس متصل بود.۶۰-۵۰ سال پس از تاسیس، حکومت هخامنش توانستند این پهنای بزرگ را بدست آورند.

پاورپوینت بررسی معماری هخامنشیان

از مشرق به سرزمین‌های چین، هندوستان، پاکستان و افغانستان، از غرب تمام عراق، سوریه، لبنان، اردن، فلسطین، ترکیه، سرزمین مقدونیه و نصف یونان فعلی (آتن)، دشت شام، صحرای سینا، سرزمین مصر، لیبی، ترکمنستان و ارمنستان که در دوران حکومتشان تحت سلطه خودشان دربیاورند. ایران بزرگترین پادشاهی دنیای قدیم را در کل قاره‌های آسیا، اروپا، امریکا، افریقا و استرالیا تا به حال داشته است و خیلی هم قوی بوده که اسکندر مقدونی این سلسله را از بین برد که مساحت این کشور باشکوه (ایران) از کل قاره اروپا نیز بزرگتر بود (ایران به معنی سرزمین قوم آریا، سرزمین آریایی‌ها که ترکیه‌ای‌ها عثمانی بودند و لیبی و مصر و اینها هم ایرانی حساب نمی‌شدند، بلکه فقط تحت سلطه ایران بودند)……….

فرمت :  قابل ویرایش | ppt| صفحات : ۳۳

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید