شناسه پست: 26163
بازدید: 416

دانلود پاورپوینت روان شناسي يادگيري

ماهيت يادگيرى

يادگيرى به طور كلى فعاليتى دگرگون‏ساز است كه افراد را براى مقابله با رويدادها و سازش با محيط آماده مى‏سازد و در موقعيتهاى مختلف و در اكثر سطوح زندگى حيوانى، از بازتابهاى شرطى جانوران پست تا فرايندهاى پيچيده شناختى افراد آدمى رخ مى‏ دهد.

يادگيرى در واقع هم يك رشته فرايند است و هم فرآورده تجربه‏ها. بعضى از فرايندهايى كه در داد وستد ميان موجود آدمى و محيط انجام مى گيرد عبارت‏اند از احساس و ادراك، يادآورى، نمادسازى، انديشه مجرد و سرانجام رفتار.يادگيرى در واقع هم يك رشته فرايند است و هم فرآورده تجربه‏ها. بعضى از فرايندهايى كه در داد وستد ميان موجود آدمى و محيط انجام مى‏گيرد عبارت‏اند از احساس و ادراك، يادآورى، نمادسازى، انديشه مجرد و سرانجام رفتار.

پاورپوینت روان شناسي يادگيري

شرايط مهم يادگيرى

تا يادگيرنده شخصاً آمادگى لازم را نداشته باشد نمى‏تواند چيزى بياموزد. در واقع شرايط لازم يا آمادگى شاگرد براى يادگيرى يكى از بنياديترين پايه‏هاى يك آموزش و پرورش پويا و پيشرو است.

زيرا اكثر روان‏شناسان آمادگى را كيفيتى مى‏دانند كه لازمه آن رشد مطلوب بدنى و روانى يادگيرنده است. اين شرايط به ترتيب اهميت بدين قرارند:  هدف، علاقه بيشتر و كوشش بيشتر

رشد طبيعي

منظور از رشد طبيعى يا رسش يك رشته دگرگونيهاى رشد بدنى و روانى است كه براثر وراثت و مرور زمان پديد مى‏آيد و يادگيرى در آن دخالتى ندارد.نخستين نوع يادگيرى را كه نوزاد موجود زنده مى‏تواند بياموزد دنباله‏روى يا نقش‏پذيرى است كه نوعى رفتار فطرى به شمار می آيد.

 

فرمت : قابل ویرایش | PPT| صفحات :341

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد