دانلود پاورپوینت مدرسه اسلامی
شناسه پست: 24087
بازدید: 419

دانلود پاورپوینت مدرسه اسلامی

دانلود پاورپوینت مدرسه اسلامی معماری دوره اسلامی تحولات معماری وشهر سازی دوره پهلوی اول بدون در نظر گرفتن دگرگونیهای سریع داخلی وخارجی و در زمینه های سیاسی،اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ممکن نیست. دوره کوتاه بیست ساله اما پر فرازو نشیب ۱۲۹۹تا۱۳۲۰ دوره ای حساس در تاریخ معاصر ایران است که پیامد ان تاثیرات قابل توجهی در معماری و شهرسازی این دوره به جای گذاشت.زمانی پدیده طبیعی و جهان مدرن گرایی در شکل غیر معمول خود به نام تجدد طلبی و یا غرب گرایی به این سرزمین آمد و به یک باره چهره شهر و زندگی شهروندان را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت مدرسه اسلامی

مکانهای جدید به نام بانک، باشگاه، دانشگاه، دبیرستان، هتل و فرودگاه و نظایر آن شکل گرفت که قبلل“ سابقه ای در معماری این سرزمین نداشته است.از نظر معنی، مفهوم و منبع الهام معماری نیز، معماری نوین اروپایی که بر مبنای تکنولوژی مدرن شکل  گرفته بود و معماری پیش از اسلام بالاخص معماری هخامنشی و ساسانی که شیوه ای فراموش شده محسوب می شد الگوی فرم بسیاری از ساختمانهای مهم قرار گرفت. لذا علاوه بر ادامه معماری سنتی اسلامی و آغاز معماری مدرن اولیه در ایران، شیوه سومی به نام سبک ملی یا تاریخ گرایی شناخته شد که از خصوصیات آن استفاده از تقارن و تناسب در نماها، ایوانهای وسیع، پلکانهای عریض و ستونهای مرتفع در نمای ورودی ساختمان، ارتفاع نسبتا“ زیاد ایوانها و فضاهای داخلی و استفاده از کنگره های  سرتاسری به لبه بام، ایوان و پله ها نام برد. همه این موارد به نوعی جلوه گر عظمت ساختمان و قدرت  بانیان آن بود. این سبک مورد تأیید پادشاه و دولتمردان مملکت قرار داشت. در اواخر دوره قاجار رسما“ جامعه ایران دارای دو دسته معمار بود.

دانلود پاورپوینت مدرسه اسلامی

۱- معماران سنتی

۲-معماران خارجی که به ایران آمده بودند.

دبیرستان البرز

این دبیرستان در دوره رضا شاه توسط مهندس مارکوف روسی بنا شد.زمان شروع پروژه ۱۳۰۳ و در سال ۱۳۰۸ خاتمه یافت.تناسب کامل معماری بنا با مورد کاربری آن یعنی مدرسه، از آن یک نمونه منحصر به فرد در تاریخ معماری ساخته است که خود نمایانگر فهم عالی معمار هنرمند بنا از اصول و مبانی هنر معماری سنتی و توجه به نیازهای مدرن می باشد.

دانلود پاورپوینت مدرسه اسلامی

مجموعه فرهنگی- آموزشی البرز شامل تقسیمات زیر می باشد:

الف- ساختمان دبیرستان البرز مرکزی (عمارت رولستن هال)

ب- ساختمان آموزشی ایثارگران (عمارت آموزشگاه علوم)

ج- سایر متعلقات (نقشه سایت پلان مدرسه البرز و محوطه اطراف

ساختمان مرکزی مچموعه آجری و متوازن به ارتفاع حدود دو طبقه و نیم و کشیدگی به طول ۸۲ متر می باشد

که توسط دو بازوی شرقی و غربی به عمق ۳۰متر مهارگردیده، در میانه جنوبی محوطه بزرگ دبیرستان قرار

گرفته است. این طرح در زمان خود نسبت به طرح مدارس سنتی مترقی بوده و قید و بند حیاط میانی را دگرگون

می کرد..

فرمت : قابل ویرایش | PPT | صفحات : ۱۴۴ +همراه عکس ونقشه ها

************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید