پاورپوینت معماری در دوره رنسانس
شناسه پست: 24082
بازدید: 547

پاورپوینت معماری در دوره رنسانس

پاورپوینت معماری در دوره رنسانس نگاهی به بناهای قرن هفتم هجری  حمله مغول در قرن هفتم هجـری بناهـای سـازمـان شهـری کشور را ازهم می گسـارد شـهر سـازی را نزدیـک به یـک قرن بی معنـی می سـازد .عامل دفاع نبود وغارت انجام یافته به ویرانی کلیه شهرهای بزرگ می انجامد.نبود دولت مقتدر با مفهومی که در دوران قبل از حمله مغول وجود داشت سبب گردید تا حکومتهای محلی بزرگ یا کوچکی شکل گیردکه از مفهوم دولت به معنای دقیق کلمه تهی بودند به همین علت به مدت طولا نی مفهوم شبکهشهری بی معنا گردید.

پاورپوینت معماری در دوره رنسانس

حدود ۴۰۰سال نهضت علمی وهنری ،فنی وشهرسازی ایران دوره بسته می گردد و این در حالیست که بالعکس در اروپا شهر گرایی وشهر نشینی می رود  که پایان دوره قرون وسطی در اروپا را اعلام داشته وتجدید حیاتی جدید را سبب شود و دوران با شکوه معماری وشهر سازی رنسانس آغاز می گردد . بنابراین مقایسه اروپا که در گذر از قرون وسطی به رنسانس که می توان گفت از حضیض به شکوفایی است با ایران که از دوره پرشکوه اسلامی به رویداد اسف بار و تاریخی حمله مغول و وقایع پیامد آن که نابودی شهرها، شهرسازی است. قابل مقایسه نمی باشد .

پاورپوینت معماری در دوره رنسانس

اما تلاش های پادشاهان ایرانی بعد از حمله مغول بعد از حمله مغول مانند شاهرخ تیموری و جانشینانش برای عمران و آبادانی شهرهایی چون مشهد؛هرات ؛بخارا سمرقند و دیگر شهرها سبب گردید تا شهر گرایی و شهرنشینی رشد آرام و مجدد خود را شروع کند. و سبک آذری در هنر و ادبیات و معماری جای خود را بازیابد اما این تلاش ها موفق نگردید تا سازمان شهری ایران را به دوره قبل از این حمله تاریخی بازگرداند. مورخین و سیاحان در قبل از حمله مغول به وصف شکوه اقتصادی ـاجتماعی و سیمای شهرهای ایرانی می پردازند.بعد از حمله مغول به بیشتر رسوم وعادات و یا  ساختمان های بزرگی که به دستور حکام بنا گشته اند اشاره دارند. بازه زمانی این دوره بین ۱۴ و ۱۷ میلادی مصادف با ۷ تا ۱۱ هجری قمری می باشد .

 

فرمت : قابل ویرایش | ppt | صفحات : ۷۶

******************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید