دانلود پاورپینت کاربرد چوب در ساختمان
شناسه پست: 24089
بازدید: 418

دانلود پاورپینت کاربرد چوب در ساختمان

دانلود پاورپینت کاربرد چوب در ساختمان چوب یکی از اولین موادی است که به طور طبیعی و فراوان در دسترس بشر قرار داشته است. آثار باقیمانده  از زمانهای بسیار دور نشان می­دهد که انسانهای قدیم چوب را در وسایل منزل، وسایل کار و ساختمان، بخصوص برای پیایه و پوشش پناهگاه خود به کار می­بردند.در جوامع انسانی استفاده از چوب برای خانه­سازی، در سازی، دسته­افزار، گهواره، نرده­بام، تختخواب، میز و نیمکت، وسایل کشاورزی، کشتی و قایق­سازی و همچنین وسایل حمل و نقل زمینی قرنهای متمادی- بی آن که تغییر و تحولی چشمگیر بیابد- رایج بوده است.در قرون معاصر با ساخت اولین ماشین چوب­بری، در صنایع چوب تحولی اساسی صورت گرفت و امکا تبدیل درختان قطور به قطعات نازک فراهم گردید.

با کشف نیروی برق و تلگراف، انتقال انرزی و ارتباط نقاط دور و نزدیک به وسیله تیرهای چوبی فراهم گردید. چوب همچنین کاربردهایی دیگر پیدا کرد: تکیه­گاه ریل راه­آهن، شمع و کلاهک در معادن؛ ساخت انواع وسایل حمل و نقل جدید، کبریت­سازی و نظایر آن که این همه، نشانگر اهمیت چوب در تکامل تمدن بشری است.با توجه به این که در حال حاضر از چوب و فرآورده­های آن در خانه سازی وسایر فعالیتهای ساختمانی به صورت گسترده استفاده می­شود، لازم است فراگیران عزیز به خواص و ویژگیهای گوناگون این ماده طبیعی پی برده با انواع آن آشنا شوند؛ همچنین برای به کارگیری و استفاده صحیح و اصولی از آن دقت و کوشش کافی به عمل آورند.

دانلود پاورپینت کاربرد چوب در ساختمان

—فهرست مطالب

مقدمه

—تاریخچه چوب

—چوب و ساختمان آن

—ویژگیهای چوب

—آشنایی با انواع چوب

—فرآورده­های چوبی

—کاربرد چوب در معماری داخلی

دانلود پاورپینت کاربرد چوب در ساختمان

تاریخچه چوب

در دوران قبل از اسلام قطعات بزرگ چوبی به عنوان بخشی از ساختمان به کارمی رفته است. در این دوره چوب به عنوان یکی از فراوان ترین مصالح طبیعی نقش مهمی در ساخت ابزار فنی و کشاورزی و حتی وسایل خانگی ایفا می کرده است. مهمترین وسایل چوبی که ساخت آنها در قرون اولیه اسلامی متداول بوده عبارتند از:

کلبه ها و ساختمان های چوبی

کلافهای ساختمانی

ستون چوبی سقف های کاذب چوبی قابدار

وسایل ساختمان مثل درب و پنجره

وسایل کاربردی مثل منبر

ابزار آلات صنعتی و کشاورزی…

در آثار چوبی دوره میانی اسلامی که مربوط به حدود قرون پنجم تا دهم هجری است اجزای ساختمان های چوبی مثل ستون و سقف، وسایل متصل به ساختمان مثل در، پنجره، نرده به میزان زیادی به چشم می خورد ولی آثار کوچکتر مثل جعبه، قاب، رحل، وسایل خانگی، ابزار آلات، وسایل جنگی و شکار نیز کم و بیش وجود دارد.

فرمت : قابل ویرایش | PPT | صفحات : ۵۴

******************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید