شناسه پست: 24470
بازدید: 405

دانلود پروژه آمار تأثير موسيقي بر يادگيري

مقدمه :

( روش شناخت موسيقي اقوام و ملل مختلف كه از دو كلمه اتنو يوناني به معناي گروه  موزيكولوژي به معناي موسيقي شناسي تشكيل شده . اين علم ، موسيقي همه فرهنگها را در مراحل بدوي و پيشرفته بررسي مي كند  . اتنوموزيكولوژي موسيقي شناسي تطبيقي وبررسي موسيقي سنتي و سازهاي موسيقي كليه فرهنگها از ابتدايي ترين تا پيشرفته ترين آنها را معرفي نموده اند ودر واقع قلمرو آن در محدوده شناخت موسيقي فرهنگهاي بدوي و محلي است تا ديگر موسيقي ها واز مباحث سيستماتيك عملكردي اين علم مي توان به موارد زير اشاره كرد .پيدايش يا بررسي مراحل تكامل موسيقي ، رابطه موسيقي هاي محلي در سطوح مختلف فرهنگي ، سيستمهاي تنال موسيقي اساطير ، سازها وسيستمهاي آنها و مفاهيم رايج در اتنوموزيكو كه عبارتند از مدل ملودي ، رئاليزاسيون ( چگونگي ظاهر مدل ) بخشهاي مشابه مدل اصلي .‌ملودي تيپ ، كمپوزيسون ، بديهه سرايي يا ( امپروويزاسيون‌) ، مدولاسيون ، پوليفوني ( چند صوتي ) فرم ، پريود ، جمله ، فيگور ، مد سيستم تنال و شروع و خاتمه صدا .

علم موسيقي از قديم الايام برپايه هاي رياضي استوار بوده است وفلاسفه آن را از شعب رياضي دانسته متون قديمي موسيقي را در مبحث رياضي مطرح نموده اند . ابن سينا در كتاب شفا موسيقي را در فصل رياضيات مطرح نموده است . امروزه وسعت زير و بمي اصوات و قوانين موضوعات متفاوت آن موجب شده است كه موسيقي نيز همانند ساير علوم تقسيماتي پيدا مي كند . اين تقسيم بنديها براساس اصول فيزيكي و فركانسهاي اصوات است وموسيقي گاهي براساس كيفيت اجماعي آن مانند تاريخي ،ادواري ، فرهنگها و ملل تقسيم شده است وبعضاً موسيقي را ازلحاظ ادواري به دوره  قديم و قرون وسطي ،كلاسيك ، جديد ، معاصر و مدرن و يا قبل و بعد از اسلام تقسيم ميكنند و همين طور از حيث اجرايي به موسيقي تك      صوتي ،‌چند صوتي ،‌اوازي ، نظامي ، مجلسي ، اركستر ، سويت ،سونات اپرت ، اپرا ، بالت ، ركويم ، مسن و انواع موسيقي مذهبي كلاسيك ، يكنواخت ، سنتي ، رومانتيك ، محلي ، ضربي ، روحاني ونيايشي و انواع بسيار متنوع آن تقسيم كرده اند

و هر كدام  از انواع فوق نيز مي تواند  تقسيمات فرعي تري داشته باشد  و در انتها در تشريح انواع موسيقي و شناخت هر يك از انواع آن از شخصيت وفرم بيروني و دروني ( تأثير گذاري داخل يو جنبه فيزيكي ) در زير وبمي اصوات وفركانسها وتعداد اصوات موجود در آن نيز بحث مي شود و آخرين تقسيم براساس نظرگاه آهنگساز خواستگاه تم ياموضوع و غيره  مي باشد .

انواع خاص موسيقي ،‌انواع خاص سازها و ادوات موسيقي ودركنار آنها انواع سازهايي از قبيل چنگ ، آلات موسيقي ضربي ، ني و حتي سيتار در نزد ساير ملل شرقي مانند فنيقي ها ، يهوديان ، سوريها وجود داشته به خصوص انواع موسيقي آوازي ، تكنوازي هاي دروه گردان  و اركسترهاي كوچك چه در جشنها و اعياد و چه در مراسم خاص مذهبي و با استفاده از سازهاي ضربي و سنجي ،انواعي از موسيقي موجود بوده است كه تنها اشكال بسيار ساده اي از سازهاي موجود را مي توان  در آثار منقوش به جاي مانده از آن دورانها مشاهده نمود .

فرمت : WORD | صفحات : 50

************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد