پروژه بزه گرایی پدیده ای اجتماعی
شناسه پست: 23823
بازدید: 458

پروژه بزه گرایی پدیده ای اجتماعی

پروژه بزه گرایی پدیده ای اجتماعی سازه اصلی تحقیق بزه گرایی نوجوانان می باشد بزه گرایی پدیده ای اجتماعی جهانی است که معمولاً برای جرایم نوجوانان زیر ۱۸ سال به کار برده می شود. اصولاً بزهکاری عبارت است از جرایم کم اهمیت. دراینجا از نظریه کنترل اجتماعی دورکیم استفاده می کنیم دورکیم بزهکاری را غیرقانونی و بی‌هنجاری می داند. همچنین هیرشی بزهکاری را بی‌اهمیتی و بی‌اعتنایی به قیدوبندهای اجتماعی مطرح کرده است.

پروژه بزه گرایی پدیده ای اجتماعی

مهم ترین هدف این تحقیق ارتباط عوامل اقتصادی، اجتماعی و فیزیولوژیکی با بزهکاری نوجوانان پسر تهران در سال ۸۶ بوده است. در این تحقیق ما یک متغیر مستقل و ۱۹ متغیر وابسته داشتیم و از روش پیمایشی استفاده کردیم و به وسیله پرسشنامه‌ها و کتابخانه‌ها و سایت ها اطالعاتمان را جمع آوری کردیم جامعه هدف ما نوجوانان پسر شهر تهران هستند حجم نمونه ۵۰ نفری باشند و به صورت نمونه گیری تصادفی ساده اطلاعات کسب کردیم هیچ کدام از روابط به اثبات نرسید هیچ کدام نرسید.

پروژه بزه گرایی پدیده ای اجتماعی

۱۹ فرضیه داشتیم از جمله سن، تحصیلات، تعداد خانواده، نماز خواندن، تحصیلات پدر، تحقیر روانی، آزادی رفتار، پول توجیبی، شغل پدر، میزان درآمد، نوع مسکن، تفریح، تأثیردوستان، تماشای تلویزیون … با بزه گرایی نوجوانان هیچ کدام به اثبات نرسید. این پژوهش دارای ۱۹ جدول یک بعدی، ۱۹جدول دوبعدی و ۱۹ نمودار می باشد که با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شده است.بی‌گمان، جوامع بشری در هر شرایطی به همزیستی مسالمت آمیز با همنوعان خود نیازمند هستند آنچه مسلم است امروز به دلیل اختلالات زیربنایی و ریشه ای مختلفی از جمله در مسائل عقیدتی، فرهنگی و مذهبی و در عین حال تفاوت‌هایی که در معیارهای سنجش ارزش‌ها در حیطه های گوناگونی وجود داشته است. کودکان و نوجوانان سرمایه‌های معنوی جامعه می باشند و سلامت روح و جسم آن تضمین کننده سلامت جامعه در آینده است.

فرمت : قابل ویرایش | word | صفحات : ۱۵۷

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید