شناسه پست: 8521
بازدید: 401

رابطه خویشتن پنداری و رضایت شغلی دبیران در سطح دبیرستان استان زنجان

چکیده :

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین خویشتن پنداری و رضایت شغلی دبیران در سطح دبیرستان استان زنجان می باشد که فرضیه عنوان شده عبارتند از میزان خویشتن پنداری و رضایت شغلی دبیران تفاوت خویشتن پنداری دبیران زن و مردتفاوت و رضایت شغلی دبیران زن و مرد که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دبیران زن و مرد که ۴۰ نفر عنوان نمونه انتخاب گردیده که جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری استباطی و ضریب همبستگی پیرسون و T متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج به دست آمده نشان می دهد بین خویشتن پنداری و رضایت شغلی رابطه معنی داری وجود دارد و رضایت شغلی در بین دبیران زن بیشتر از دبیران مرد است و همین طور خویشتن پنداری دبیران زن نسبت به دبیران مرد بیشتر است.

مقدمه :

 با پیشرفت جامعه امروزی و توسعه بروکراسی در نظامهای شغلی یکی از عمده ترین و شاید جنجال برانگیزترین مفاهیمی که از یک سو تلاشهای نظری و بنیادی بسیاری را به خود معطوف ساخته و از سوی دیگر در تمامی سطوح مدیریت و منابع نیروی انسانی سازمانها اهمیت زیادی پیدا کرده رضایت شغلی است – اهمیت این موضوع از یک سو به دلیل نقشی است که این سازه در پیشرفت و بهبود سازمان و نیز بهداشت و سلامت نیروی کار دارد و از سوی دیگر علاوه بر تعاریف متعدد، سازه مشترک بسیاری از حوزه های علمی از جمله آموزش و پرورش، روان شناسی، مدیریت، جامعه شناسی، اقتصاد و حتی سیاست می باشد – جامعه جهانی به نهاد تعلیم و تربیت به عنوان نهادی ارزشمند می نگرد و می کوشد تا دامنه های سرمایه گذاری در این نهاد را گسترش و توسعه دهد بسیاری از متخصصان و مدیران آموزش به این مهم واقف گردیده اند که نظام آموزش همانند یک سیستم است که ایجاد خلل در هر بخش از این سیستم می تواند عملکرد کل سیستم را با مشکل مواجه سازد – بدیهی است با توجه به اهمیت شغل معلمی در پرورش استعدادها و تربیت نیروی انسانی کارآمد جهت ساختن آینده ای روشن و موافق، خودشناسی و بررسی جهانی بینی این گروه و در نتیجه رضایت شغلی حاصله از اهمیت خاصی برخوردار می باشد که این پژوهش سعی بر آن دارد به بررسی این مهم بپردازد.

فصل اول
مقدمه
بیان مساله
اهمیت مسأله
هدف تحقیق
فرضیات تحقیق
تعاریف عملیاتی
فصل دوم
ادبیات و پیشینه تحقیق
فصل سوم
روش تحقیق
جامعه تحقیق
نمونه و روش نمونه گیری
ابزارها و اندازه گیری
روش ابزار تحقیق
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات و محدودیت ها
پیشنهادات تحقیق :
۱- استفاده آزمودنی ها در کلیه مقاطع سنی
۲- استفاده از دبیران در بین معلمان ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان
۳- استفاده از منابع و مطالب معتبر و قابل دسترس
۴- استفاده از آزمودنی ها در مناطق مختلف کشور
محدودیتهای تحقیق :
۱- عدم استفاده از آزمودنی ها در یک سن مشخص
۲- عدم استفاده از دبیران راهنمایی و ابتدایی
۳- محدود بودن آزمودنی ها در یک منطقه شخصی
۴- عدم استفاده از مطالب و منابع قابل دسترس
ضمائم
منابع