شناسه پست: 26538
بازدید: 435

دانلود پروژه روشهای ایجاد ارتباط موثر با کودکان کار و خیابانی

مقدمه:

انسان در نتیجه فرآیند اجتماعی شدن ، برخی از مهارتهای ارتباط بین فردی را کسب می کند.اما سطح عملکرد او در این مهارتها را می توان بهبود بخشید.هرفردی،برای آنکه در روابط انسانی خود فهمیده تر؛مودبتر،صمیمی تر،بیریاتر،آزاد اندیش تر،صریح ترو عینی تر رفتار کند ، از ظرفیت بالایی برخوردار است.ارتباط سبب می شود که انسان دربارهء نیازها و شرایط محیط زندگی خودش ، اطلاعات لازم را بدست آورد. کنش های متقابل و هماهنگ با محیط نیز با تبادل اطلاعات ساده می شوند.ارتباط ،از طریق پیامهای خود،مجراهای نفوذ بر محیط را آماده می کند.

روشهای ایجاد ارتباط موثر با کودکان کار و خیابانی

اصولاًمددکاران  کسانی که با کودکان کار و  خیابانی در ارتباط می باشنداز این موضوع شکایت می کنند که نمی توانندبا این کودکان ارتباط موثری برقرار کنند و اطمینان آنها را جلب کنندو کمک کنند تا از بحران ها جان سالم به در برند.ما بواسطه این پژوهش و به کمک مجموعه مستحکمی از دانش نظری ، الگوی مناسب و فرصتهای تجربه شخصی ،می توانیم فرایند انسان کاملتر شدن را تا حدزیادی تسریع نماییم.و سعی برآن داریم تا بتوانیم ارتباط موثر و بهتری را با کودکان  کار و خیابان برقرار کنیم تا بدین طریق در راستای اهداف خود کمک شایانی به مدد کاران و این کودکان کرده باشیم.

پیشنهادات:

۱-در صورت امکان، در جهت تهیه و تدوین پرسشنامه ای استاندارد متناسب با ویژگیهای کودکان کار و خیابانی جهت گزینش مددکاران برتر تلاش شود.

۲-با توجه به ویژگیهای ایرانیان در صدد این برآییم تا پرسشنامه ای برای شناسایی مولفه ها و تکنیکهای برقراری ارتباط موثر در بین مددکاران تهیه شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

۳-شناسایی ویژگیهای روحی و روانی و درونی کودکان و شیوه ادراکی آنها و نحوه برقراری ارتباط کودکان، به مددکاران در برقراری ارتباط با کودکان کار و خیابانی می تواند کمک شایان و قابل توجه‌ای کند.

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۱۲۰

******************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد