شناسه پست: 8763
بازدید: 477

پروژه طراحی صنعتی – کالسکه کودک

فهرست
مقدمه 3
فلسفه وجودی محصول: 4
آنالیز رابطه اجتماعی 5
نتیجه گیری: 6
آنالیز توسعه تاریخی 8
آنالیز رابطه محیطی 11
نمونه ای از کمربند در کالسکه های مسافرتی 13
آنالیز ارگونومی: 15
آنالیز فروش و خدمات 50
اهرم نوع سوم: 63
فلسفه وجودی: 63
پرسشنامه: 65
سوالات ارگونومی : 66
سوالات گشتالت 67
مقدمه
اگر تصور کنید مجبورید در منزل حبس شوید به خاطر کودکتان ، می توان تصور کنید که بهترین راه حل داشتن یک وسیله برای نگهداری و راه بردن کودک می باشد؛ این وسیله می تواند یک کالسکه باشد . امروزه کالسکه ها مناسب ترین راه و امن ترین ابزار برای بردن کودکان به مکان های مختلف می باشند . کالسکه های متفاوتی در فروشگاهها برای نیاز های خاص و مکان های به خصوص وجود دارد . شما می توانید کالسکه هایی همه کاره تهیه کنید که به شما اجازه دهد بر روی جاده هم کودک خود را حمل کنید و یا کالسکه ای فشرده تهیه کنید که بتوانید در گذرگاه های باریک شهر هم عبور کنید.
با دانش و تکنولوژی امروزی و ضمانتهای امنیتی معمولا کالسکه های کودک محکم تر و با دوام تر از هر زمان ساخته می شوند که می تواند برای سالهای زیادی بماند . این بدان معنی است که شما از یک کالسکه واحد می توانید برای چند کودک استفاده کنید ، شما دارای کالسکه ای پر دوام هستید ، به شکلی که زمانی که فرزندی بزرگ می شود ، می توانید از کالسکه برای فرزند بعدی نیز کمک بگیرید . راحتی و امنیت دو ویژگی مهم هستند که در هنگام خرید باید به دان توجه داشت . امنیت کالسکه مهمترین مسئله است . کالسکه های کنونی طوری ساخته می شوند که دوام زیادی داشته باشند که این مسئله با توجه به اقتصاد کنونی بسیار اهمیت دارد .
فلسفه وجودی محصول:
نیاز اولیه : وسیله ای برای راه بردن  و نگهداری کودک
نیاز ثانویه: راحتی و ایمنی ،ارگونومی
خواستهای شخصی : قابلیت چرخش اتاق کودک ، تغییر در متریال، قابلیت برداشتن و گذاشتن سبد خرید
ارزش افزوده: قرار دادن فضایی برای شیشه شیر کودک ،افزودن سبدی به حالت جمع شونده برای خرید مادر ،افزودن صفحه ای در طرفین کالسکه جهت پوشش چرخها
محدودیت: حجم نسبتا زیاد این وسیله بعد ازجمع شدن
آنالیز رابطه اجتماعی
در این بخش گروههای مرتبط با محصول را مد نظر قرار می دهیم .که شامل چندین بخش و مرحله می باشدمراحل قبل از تولیدو استفاده ، استفاده و بعد از استفاده که خود شامل چند بخش می باشد.در پروسه اول که شامل طراحان ،مهندسین مواد و ساخت،متخصصین مونتاژ،مسئولین گرافیک و بسته بندی ،مسئول انبارداری و حمل و نقل ،خریداران و فروشندگان. خریدار محصول را از مرکز پخش یعنی همان مکانی که برای انبار کردن محصول در نظر گرفته شده و همان انبار دار به تعدادی که در ماه یا در سال فروش دارد تهیه می کند . پروسه دوم که شامل کاربرانی هستند که آن را برای مصارف خود تهیه می کنند.
اینها همان ( مصرف کنندگان) هستند که بسته به نوع نیازشان ، کالسکه مورد نیاز را از فروشنده که در اینجا همان مغازه دار است خریداری می کنند .
گروه دیگر که با این وسیله تولید شده سرو کار دارند در اینجا و در اغلب موارد والدین کودک ، مخصوصا مادر کودک است . و از همه مهمتر خود کودک ، که باید بتواند با وسیله ارتباط بر قرار کند و در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشد .
سازنده محصول باید به هنگام ساخت و عرضه نیازها ی این گروه ها را مخصوصا والدین و کودک را مد نظر قرار دهد تا بتواند محصولی تولید کند که تمامی گروههای مورد نظر را راضی نگه دارد و برای این کار لازم است تا نیاز تک تک این افراد را مورد بررسی قرار دهد .