شناسه پست: 26053
بازدید: 368

دانلود پژوهش بررسی سلامت روان در ازدواج سنتی و نیمه سنتی و مدرن

چکیده

هدف از پژوهش حاضر ، بررسی سلامت روان افرادی است که ازدواج سنتی ، نیمه سنتی و مدرن داشته اند . به منظور بررسی و رسیدگی به این مهم در فصل 1 این پژوهش سوالاتی مطرح شد و در راستای رسیدگی به این سوالات و پاسخدهی به آنها . یک نمونه  30 تایی از جامعه مورد  پژوهش ( منطقه 2 تهران ) را انتخاب کردیم.و روش اندازه گیری ما در این تحقیق پرسشنامه GHO ( سلامت روان ) و یک پرسشنامه محقق ساخته بود و نیز استفاده از روش تحلیل استنباطی (کروسکال والیس ) .

در انتها به بحث و نتیجه گیری در مورد نتایج بدست آمده پرداخته و مشخص شد که تفاوت معناداری بین سلامت روان این 3 گروه وجود نداشت و تنها رضایت از زناشویی در بین گروه سنتی بالاتر بود که شاید به دلیل بالا بودن مدت زمان تاهل این افراد بود که در سطح معناداری قرار داشت .

سلامت روان در ازدواج سنتی و نیمه سنتی و مدرن 

فصل اول

مقدمه

بدون شک سلامت افراد جامعه اهمیت بسزایی دارد جوامع انسانی بدون حفظ سلامت و رعایت بهداشت نمی توانند بقا و استمرار خود را حفظ کنند.

بیماری و ناتوانی روابط انسانی را مختل می کند در نتیجه احساس امنیت و همبستگی را از انسان سلب می کند . پس طبیعی است که علم طب با هدف دستیابی به اطلاعات جدید همواره در حفظ و بهبود سلامت جامعه تلاش می کند ، حفظ سلامت جسمانی افراد  یک جامعه یعنی جلوگیری از شیوع یا ریشه کن ساختن بیماریهایی که باعث از کار افتادن یا نابودی انسان می شوند .

همانگونه که بهداشت به عنوان وظیفه علم طب و در حیطه علوم پزشکی از اهمیت بسزایی برخوردار است و حفظ سلامتی جسمانی افراد بدان وابسته است بهداشت و سلامت روانی فرد فرد جامعه نیز مورد توجه خاص متخصصین و دست اندرکاران قرار گرفته است . ( شهیدی ، 1381 ، ص 7) در نظام آفرینش و در حیات پدیده ها و سیر حرکت آنها ، اگر با دیدی عمیق و عارفانه بنگریم جلوه وحدت و محبت آن را می بینیم که این جلوه در میان انسان ها از عوامل انس و روابط انسان است .

فهرست منابع

  1. احمدی ،علی اصفر ،(1381) ،روابط دختران و پسران در ایران ،انتشارات سازمان.
  2. تودور،کیت،ارتقای سلامت روان ،پارادایم ها و برنامه ها،مترجمان دکتر خواجوی،مرتضی و دیگران ،1382
  3. زنجبر،محمدرضا(1379)،ازدواج بدون طلاق «دستوران عملی ساده برای انتخاب همسر »،انتشارات آوای نور.
  4. شهیدی، شهریارو حمدیه مصطفی،اصول و مبانی بهداشت روانی،1381،سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)
  5. معین،محمد،1375.

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات :53

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد