شناسه پست: 25901
بازدید: 417

دانلود پژوهش رضایت مندی

چارچوب نظری تحقیق

مقدمه:

با توجه به موضوع این پژوهش- رضایت مندی- در این فصل تلاش خواهد شد تئوری هایی که می توانند مساله رضایت مندی را مورد تبیین قرار دهند معرفی گردند واز آراء افراد و اندیشمندان در حوزه روان شناسی و جامعه شناسی در ارتباط بااین مساله استفاده می شود. چرا که شناخت و درک عمیق تر نسبت به رضایت مندی و عوامل موثر بر آن مستلزم آناست که از تئوری ها و نظریاتی که هر یک با توجه و تاکید بر زمینه ای خاص رضامندی را منتج از آن می دانند، بهره گرفت.

تاکید بر این امر که مورد وثوق اکثریت دانشمندان می باشد نباید ما را غافل از این امر بنماید که «علوم انسانی و جامعه شناسی هنوز به نقطه ای نرسیده است که بتواند ارائه دهنده تئوری هایی باشد که علت بروز پدیده را به طور کامل به پدیده ای خاص مربوط بدانند» (صفدری- ۱۳۷۴- ص۹)

پژوهش رضایت مندی

در این زمینه تئوری هایی در سطح جامعه شناسی مطرح شده اند و آراء جامعه شناسان را در زمینه رضامندی دربرمی گیرد. پس از بیان این تئوری ها نظریات روان شناسان ذکر می شود و ازآنجا که چارچوب نظری این پژوهش برخاسته از نظریه میدانی کورت لوین صاحب نظر در حوزه روان شناسی اجتماعی می باشد، به تفصیل بعد از بیان تئوری های جامعه شناسی، تئوری های موجود در سطح روان شناسی اجتماعی و فردی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در تحقیقات اجتماعی فرضیه ها اساس هر تحقیق است و یکی از منابع مهم فرضیه ها، نظریه های مختلف مطرح شده درباره آن موضوع می باشد. درواقع نظریه های جامعه شناختی تلاش برای پاسخ دادن به پرسش هایی مربوط به چگونگی امور است. با استفاده از نظریه می توانیم پیش بینی کنیم که در دنیای واقعی امور به چه نحو خواهد بود.

با استفاده از نظریه مشاهدات انجام شده را هدایت کرده و زاویه نگاهمان به مسائل را مشخص م یکنیم .

منابع فصل سوم: چارچوب نظری تحقیق

صفدری

ترنر، جاناتان اچ، ساخت نظریه های جامعه شناسی، ترجمه عبدالعلی لهسایی زاده، شیراز- انتشارات نوید، چاپ اول ۱۳۷۳٫

عبدی، عباس و گودرزی، محسن- فرهنگ توصیفی علوم تربیتی، انتشارات نوبهار، ۱۳۷۸٫

کوزر، لوئیس، زندگی و اندیشه بزرگان جامعه شناسی، ترجمه محسن ثلاثی، انتشارات علمی، چاپ هشتم، سال ۱۳۷۹٫

دورکیم، امیل، خودکشی، ترجمه نادر سالارزاده، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۳۷۸٫

دواس، دی ای، پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمه هوشنگ نایبی، تهران، نشر نی، ۱۳۷۶٫

توسلی، غلامعباس، جامعه شناسی کار و شغل، تهران ، انتشارات علمی ، ۱۳۷۸

میچل، ترنس، مدیریت در سازمانها: مقدمه ای بر رفتار کارکنان در سازمانها، ترجمه محمد حسن نظری نژاد، مشهد، آستان قدس رضوی، ۱۳۷۶٫

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۵۷

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد