شناسه پست: 25897
بازدید: 402

دانلود پژوهش مطالعه و بررسی عوامل موثر بر کج رفتاری زنان

مطالعه و بررسی عوامل موثر بر کج رفتاری زنان ویژه (با تکیه بر مفاسد اجتماعی)

فصل اول

مقدمه

روسپیان(زنان ویژه)

غریزه جنسی یکی از غرایزی است که ضامن نسل و تداوم بقای بشر است . کلود لوی استروس مردم شناس شهیر  فرانسوی در تعریف ازدواج اشاره ای  مهم به این نکته  دارد و عقیده  دارد : « ازدواج برخودی است دراماتیک  بین فرهنگ  و طبیعت یا میان قواعد اجتماعی  و کشش  جنسی » (۷۷) ؛ به بیان دیگر جامعه می کوشد تا غریزه جنسی (طبیعت ) را مهار کرده و بر آن انگ فرهنگ زند . اما در  طول تاریخ مشاهده شده است که همیشه  این غریزه تحت کنترل جامعه نبوده و در طول حیات بشری بنا به دلایل گوناگون  و انگیزه های  متفاوت در معرض انحرافات اخلاقی و اجتماعی قرار گرفته و فحشا به عنوان  یک حرفهء  بسیار قدیمی ، یکی از نمود های آن است.

روسپی گری چیست و روسپی به چه کسی اطلاق می گردد ؟

روسپیگری یا فحشا را می توان به عنوان برآوردن خواهشهای جنسی در برابر  پول تعریف کرد ( ۷۸) ؛ به عبارت دقیق تر  روسپیگری را  به روابط نا مشروع جنسی که به طور مستمر و به انگیزه های  مادی  یا نفسانی  رخ می دهد ، تعریف کرده اند. با توجه به این  تعریف می توان  گفت : روسپی به فردی اطلاق می گردد  که از  روابط جنسی به عنوان یک حرفهء دایمی استفاده می نماید (۷۹)

پژوهش مطالعه و بررسی عوامل موثر بر کج رفتاری زنان

( بیان مسئله )

چگونگی برخورد  با پدیده ء روسپیگری

سیاستگذاران اجتماعی  ما در شرایطی با پدیده ء روسپیگری مواجه شده اند که نه می توانند آن را به عنوان یک واقعیت تلخ اجتماعی رو به افزایش است نفی کنند و نه می توانند بنا به دلایلی  چند  از جمله ویژگی های  فرهنگی  و مذهبی جامعه آن را بپذیرند ؛ به عبارتی می توان گفت سیاستگذاران اجتماعی دچار فقر تئوریکی می باشند (۸۲). بنابراین در برخورد با این پدیده تنها به نظارت رسمی و خشونت قانونی اکتفا می شود . بهرحال فحشا به عنوان یک واقعیت نیازمند  درمان  و توانبخشی است و به رویکردی آسیب شناسانه و بهداشتی احتیاج دارد؛ زیرا رویکرد اخلاقی و پلیسی مدتهاست تاثیر و کارایی خود را از دست داده  است (۸۳)؛و باید بپذیریم که بیشتر روسپیان شهر تهران ، قربانیانی هستند  که فقر ، خشونت ، تجاوز و نابسامانیهای  خانوادگی و …. آنها را به یک بیماری اجتماعی  کشانده است که  درمان آن  الزاما در پشت میله های زندان امکان پذیر نیست.

 

فهرست منابع

  • مطالب بر گرفته و با تکیه بر ادارهء آگاهی شعبه مبارزه با مفاسد اجتماعی
  • خبرگزاری ایرنا – امیر رضا پر حلم ، سمیه نصرتی
  • روزنامه کیهان صفحه ء ۵ پنجشنبه ۲۴ فروردین ۸۵ شماره ۱۸۴۹۱
  • دادگاه خانواده شعبه نبرد
  • کریمی – درمنی – حمید رضا ۱۳۸۲ ، توان بخشی گروه های خاص ، تهران ، انتشارات گسترده چاپ اول
  • پیتر کویتیو ، ترجمه منوچهر صبوری ، اندیشه های بنیادی در جامعه شناسی (۱۹۴۸) ، انتشارات نشر  نی ، چاپ دوم
  • ادوارد ج . کرب. نا برابری اجتماعی . (۱۳۷۳) . تهران  ، نشر معاصر چاپ دوم

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۱۰۹ + پرسشنامه

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد