شناسه پست: 15393
بازدید: 415

کارآفرینی  و ایجاد اشتغال فهرست مطالب
كارآفريني و ايجاداشتغال 1
گامهاي حمايتي 3
ويژگيهاي موفقيت 5
1. اهميت راه اندازي 8
2. شبكه‌اي‌كردن 8
3. ايجاد اطلاعات كامپيوتري در دسترس 8
4. ارائه خدمات به مشتريان 9
5. افزايش توجه عموم 9
6. فروش اجناس 9
7 – ارائه اطلاعات در كوتاهترين زمان 10
8 – ايجاد نمونه‌هاي در دسترس 10
9 – دستيابي به آمار مطلوب جمعيت شناسي 11
10 – پاسخگويي به پرسشها 11
12 – ايجاد خدمات 24 ساعته 12
13 – به روز رساني اطلاعات 12
14 – سنجش توليدات و خدمات جديد بازار 13
15 – دستيابي بهيك بازار خاص 13
16 – سرويس دهي به بازار محلي 13
كارآفرينى بر روى اينترنت 15
1- چهار سطح اينترنت 15
از كجا شروع كنيم ؟ 21
كسب و كار مبتني بر اينترنت 26
مدلهاي موفق كسب و كار اينترنتي 27
مدل EBAY 30
• شغل مبتنى بر وب 32
• كارآفرينان ديجيتال 33
• كاريابى اينترنتى در ايران 35
آيا كسب و كار اينترنتي براي كسب و كارهاي كوچك شما مناسب است؟ 37
كارآفريني و ايجاداشتغال
 كارآفرينان از عوامل ضروري تغيير در يك اقتصاد مبتني بر بازارند، آنها امكان استفاده موثر و فزاينده از منابع را فراهم مي‌آورند و دادوستد بين بخشهاي مختلف با امكانات واولويتهاي متفاوت را تسهيل مي‌سازند. همچنين رفتار كارآفرينانه ، عامل شتاب دهنده توليد، انتشار و كاربرد ايده‌هاي نوآورانه است و در جوامع دستخوش تغييرات سريع اقتصادي نيز، كارآفريني تاثيرات زيانبار اجتماعي را ازطريق ايجاد فرصتهاي شغلي تعديل مي‌بخشد. به طوركلي كاركرد كارآفرينانه هم به روي نرخ رشد بنگاههاي جديد تاثير دارد وهم شانس بقا و رشد بنگاههاي موجود را افزايش مي‌دهد.
اما به دلايل بسياري ، ايجاد يك ارتباط آماري بين كارآفريني و ميزان استخدام آسان نيست . كارآفريني را نمي توان مستقيما اندازه گرفت زيرا غالبا پنهان است و حضور آن دررفتاري است كه نمايانگر كارآفريني است حتي اينكه كارآفريني چگونه بروز مي‌كند، خودموضوعي است كه همواره درحال تغيير است . حتي اگر در مواردي مستقيما قابل اندازه گيري باشد بازهم براي ايجاد چنين ارتباطي ، مشكلات وجود خواهد داشت . براي مثال ، تحليلگران با مشكل تفكيك تاثير كارآفريني از ساير متغيرها مانند سياستهاي بازاركار و غيره مواجه خواهندبود.
به علاوه ، رابطه علت و معلولي بين كارآفريني و استخدام يك رابطه يك طرفه نيست . براي مثال هنگام بيكاري و كاهش نرخ حقوق و دستمزد، هزينه فرصت كارآفريني پايين است . درهر صورت واضح است كه كارآفريني شرط واجب پيشرفت اقتصادي دريك اقتصاد مبتني بر بازار است و مشكلات مربوط به اندازه گيري آن نبايد تلاش در جهت ترويج آن را، به عنوان بخشي از راه حل معضل بيكاري ، كاهش دهد.
از آنجايي كه بيكاري و فقر به طور فزاينده اي غالبا در مناطق شهري پرآشوب و ناآرام متمركز و رويكرد دولتها براي تهييج و تشويق كارآفريني به سوي سياستهاي جغرافيايي جهت گيري مي‌شود، خوداشتغالي و تاسيس بنگاه مي‌تواند يك اقتصاد محلي را كه متاثراز ركود اقتصادي است ، دگرگون سازد………………