شناسه پست: 24858
بازدید: 401

دانلود کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شهرداری لاهیجان

سیستم حسابداری شهرداری لاهیجان

مقدمه

هر گونه تصمیم گیری منطقی و صحیح مستلزم وجود اطلاعاتی است که قابلیت های مقایسه واندازه گیری را دارا باشند و همچنین مربوط و کافی باشد. در واحدهای مختلف اقتصادی به منظور تصمیم گیری در تخصیص مناسب و بهینه منابع صرفه جویی در مصارف غیرضروری وجود اطلاعات مالی لازم است، زیرا مهمترین اطلاعات موردنیاز استفاده کنندگان از صورتهای مالی واحدهای اقتصادی، اطلاعات مالی است، تهیه و فراهم کردن اطلاعات پردازش شده به شکل انواع گزارشها و صورتهای مایل برعهده سیستم حسابداری گذاشته شده است. مدیران اطلاعات حسابداری مالی شامل سرمایه گذاران بالفعل و بالقوه، سازمان امور مالیاتی، اعتبار دهندگان بستانکاران و مدیران …. می باشند. همچنین بسیاری از افراد در واحد تجاری از جمله مدیران برای اموری چون طرح و برنامه ریزی، تصمیم گیریها و کنترل فرآیند از اطلاعات حسابداری بهره می برند. همچنین آنها برای تصمیم گیریهای آینده در مورد سرمایه گذاریهای خود از اطلاعات حسابداری مالی استفاده می کنند.

عصر اطلاعات و فن آوری اطلاعات عرصه های حسابداری را تحت تأثیر قرار داده است. در این راستا دانش حسابداری می تواند یاری کننده مدیران و سایر استفاده کنندگان از اطلاعات مالی در بخشهای مختلف خصوصی، بازرگانی، تولیدی و … باشند. در صورتهای مالی، داد وستدهای و ارقام منعکس در حسابها تلخیص و طبقه بندی می شود تا بررسی و ارزیابی فعالیت های واحد انتفاعی امکان پذیر و آسان گردد. بعبارت دیگر سوابق و جزئیات این مبادلات و رویدادها در دفتر روزنامه، کل معین به تفصیل ثبت گردیده و خلاصه آن در صورتهای مالی اساسی آورده می شود.

فصل اول :

تعریف شهرداری :

سازمان محلی است تحت نظارت شورای اسلامی شهر که به موجب قانون برای ایفا وظایف محوله چارچوب مقررات وجوهی از مردم شهر وصول و هزینه می کند. شهرداری نهادی مردمی است و کارش گرداندن امور شهری – نهادی که هر شهروند به گونه ای با آن در ارتباط است و از آن خواهان رفع مشکلات محیط زندگی خود، شهرداری را مردم می گردانند، چه آن که آنان شورای شهر را بر می گزینند و شورای شهر برگزیننده شهردار است و در واقع تنها نهاد شهری برگزیده شده از سوی مردم شهرداری است شهرداری نهادی است که کارهای بزرگش تنها رفع گوشه ای از مشکلات شهری است که کوچکترین کم کاری آن، از آن جا که پدید آورنده مشکلات بزرگی می گردد، در اندازه بزرگ نمایان می گردد. از آن روست که گردانندگان و مدیران آن باید کسانی باشند که شهر را بشناسند، در زمینه ای از زمینه های وظایف این نهاد و تخصصی را داشته باشند، مردمی باشند و به مردم بعنوان متولیان خودبیندیشند.

بررسی وظایف قانونی شهرداریها :

مسلماً هر مؤسسه و سازمانی برحسب نیاز جامعه و برای انجام امور خاصی طراحی و سازماندهی می شوند و شهرداری نیز از قاعده کلی مستثنی نیست. بدیهی است برای نظم و سنتی دادن به پدیده های اجتماعی و تنظیم و روابط انسانی مقدمتاً نیاز به شناخت نیاز و ضرورتهای اجتماعی است تا براساس آن و برای رفع نیازمندیهای مشخص شده اقدام به تدوین قوانین و مقررات گردد. طبیعی است که برای اجرای قانون نیز می بایست سازمان تشکیلات متناسبی طراحی و تشکیل شود.

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : 103

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد