کارتحقیقی بیمه شخص ثالث در قانون ثابت و اخیر
شناسه پست: 23285
بازدید: 433

کارتحقیقی بیمه شخص ثالث در قانون ثابت و اخیر

کارتحقیقی بیمه شخص ثالث در قانون ثابت و اخیر در این مقاله، به منظور ارائه نظریه عمومی تعهد به نفع شخص ثالث در فقه امامیه، ضمن مروری کلی بر موارد شرط و قرار داد به نفع شخص ثالث در متون روایی و فقهی سه مورد از مصادیق مهم آن تفصیلاً مورد بحث قرار گرفته و این نتایج حاصل شده است:

۱) اصل اثر نسبی قرارداد در فقه امامیه همانند سایر نظامهای حقوقی معتبر است؛

۲) طرفین قرارداد می توانند مطابق قصد و اراده خود استثنائاً به سود اشخاص ثالث ایجاد تعهد کنند؛

۳) آثار تعهد به نفع شخص ثالث با توجه به قصد صریح یا ضمنی طرفین تعیین می شود؛

۴) طرفین قرارداد می توانند تعهدی را که به سود شخص ثالث ایجاد کرده اند اسقاط کنند یا مفاد آن را تغییر دهند. مع ذلک آنان می توانند این حق را از خود سلب کنند که در این صورت، حق شخص ثالث، لازم و غیرقابل اسقاط و تغییر خواهد بود.

کارتحقیقی بیمه شخص ثالث در قانون ثابت و اخیر

برای بسیاری از ما بیمه شخص ثالث موضوعی است که تنها یکبار در سال به آن فکر می کنیم و آن زمانی است بیمه نامه ما تمام می شود و باید مجدداً آن را تمدید کنیم. در واقع ما مجبور به این کار می باشیم. اما آیا می دانیم که این بیمه چیست و چکار می کند ؟ بیمه شخص ثالث را در دو بخش خسارتهای جانی و مالی ارائه می دهیم.بیمه شخص ثالث ( جانی ) با جبران خسارات بدنی وارد به اشخاص ثالث که از غفلت در رانندگی ناشی می شود شما را تحت پوشش قرار می دهد.

۲منظور از دیگران می تواند رانندگان دیگر، مسافران در وسائط نقلیه شما یا طرف مقابل ، عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتور سواران و یا کلاً هر کسی که در حوادث رانندگی صدمه ببیند. تنها مورد استثناء راننده ای است که مقصر حادثه شناخته می شود و افراد تحت تکفل وی.چنانچه بیمه شخص ثالث بیمه معلم را خریداری کنید :می توانید با ضمیمه کردن بیمه حوادث سرنشین حتی راننده اتومبیل را نیز تحت پوشش قرار دهید.با ضمیمه کردن بیمه حوادث سرنشین شما می توانید راننده و کلیه افراد تحت تکفل او را که در اتومبیل هستند در برابر خسارات مالی و جانی تحت پوشش قرار دهید.

 

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۱۰۶

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید