شناسه پست: 25585
بازدید: 455

دانلود گزارش کارآموزی شرکت ملی حفاری

مقدمه :

اكنون كه با ياري خدا و راهنمايي اساتيد محترم و مجرب مي توانم واحد كار آموزي را بردارم بران شدم كه با توجه به وابسته بودن اقتصاد بسياري از كشورها به منابع نفتي و گازي حتي كشور عزيز ما ايران كه داراي منابع و با توجه به فعاليت اينجانب در صنعت نفت ارتباط آن با رشته تحصيلي بر آن شدم كه اين واحد درسي را در صنعت نفت بگذرانم.كه بايد توجه ذاشت صنعت نفت صنعت بسيار پيشرفته و بزرگي است كه هر روز درب تا زه اي از آن گشوده مي گردد و بسياري از اين در بها و بخشها براي عموم مردم شناخته شده نيست كه متاسفانه باعث حرفها و حديثهاي بي اساس مي شود كه واقعاً صنعت مردان نفت را بدرد مي آورد . كه يكي از اين بخشها ي مهم و ضروري كه صنعت نفت و تمامي پالايشگاهها پتروشيمي ها و به آن وابسته است .

گزارش کارآموزی شرکت ملی حفاری

تاريخچه ومكان سازماني :همچنانكه در مقدمه عرض كردم صنعت ملي حفاري صنعت بزرگ و پيچيده اي است كه يكي از اركان حتي مهم ترين اركان شركت نفت مي باشد زيرا تا چاه نفت يا گازي حفر نشود در اين نعمت بزرگ از دل زمين بيرون نيايد مابقي صنعت نفت از كار مي افتد كه خود صنعت ملي حفاري داراي بخش هاي مهم ديگري است كه يكي از آنها بخشي گل مي باشد .

فوايد كلي گلهاي حفاري

سيستم مايع حفاري در عمليات حفاري ، سهم بسزائي ايفا مي كند و مي توان آنر مانند دستگاه گردش خون در بدن انسان تشبيه كرد زيرا با نبودن اين مايع نمي توان حفاري نمود . فوايد گل حفاري زياد هستند ولي مهم ترين فوايد آن به عبارت زير است :

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : 65

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد