مقاله استرس شغلی در پرستاران
شناسه پست: 23241
بازدید: 466

مقاله استرس شغلی در پرستاران

مقاله استرس شغلی در پرستاران کلمه استرس برای توصیف مقدار تنش استفاده می کنند که اشخاص تخت تاثیر شغل و روابط و مسئولیت هایشان در زندگی تحما می کنند. استرس شغلی : پاسخ های جسمی و حسی مضر در زمانی که نیازهای شغلی با توانایی ها و منابع با نیازمندیهای کارمند مطابق ندارد نامیده می شود. برای مقابله با استرس کاری ابتدا باید عوامل استرس زای شغلی و پی آمدهای آن بررسی شود پس راهکار مناسب را با توجه به استراتژیهای مقابله فردی و درون سازمانی به کار گرفت.

مقاله استرس شغلی در پرستاران

تنیدگی یا استرس جزء لاینفک زندگی انسان است و حضور دائمی در آن دارد، صاحبنظران وجود این پدیده را جهت ادامه زندگی ضروری و سازنده می دانند و طریقی که مردم تنیدگی را براساس آن تجربه می کنند بستگی زیادی به پیش بینی کردن آن – زمینۀ اجتماعی و کنترل دارد و اینکه تنیدگی چگونه بر فرد اثر می گذارد بستگی به توانایی شخص برای تطابق با حوادث زندگی دارد تعاملات – کیفیت سیستم حمایتا – درک شخص و موفقیت عاطفی همه در این تطابق مؤثر می باشند.

مقاله استرس شغلی در پرستاران

۸۰ – ۵% بیماریهای استرس ایجاد می شوند و ضایع ایجاد کننده استرس مختلف میباشند که مهمترین آنها ضایع شغلی می باشد، از جمله شغلهای پرتنش پرستاری می باشد چرا که پرستار فردی است که مسئول کنترل و پایش ۲۴ ساعته بینماران می باشد، و به طور مستم در معرض متعدد تنش زا قرار می گیرد و در دراز مدت این عوامل در فرد ایجاد فرسودگی کرده و روی روند فعالیت پرستاران اثرات سوء به جا می گذارد.

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۹

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید