مقاله هوش و هوش مصنوعی
تعریف تربیتی هوش
مقاله هوش و هوش مصنوعی به اعتقاد روانشناسان تربیتی ، هوش کیفیتی است که مسبب موفقیت تحصیلی میشود و از این رو یک نوع استعداد تحصیلی به شمار میرود. آنها برای توجیه این اعتقاد اشاره میکنند که کودکان باهوش نمرههای بهتری در دروس خود میگیرند و پیشرفت تحصیلی چشم گیری نسبت به کودکان کم هوش دارند. مقالات کامپیوتر مخالفان این دیدگاه معتقدند کیفیت هوش را نمیتوان به نمرهها و پیشرفت تحصیلی محدود کرد، زیرا موفقیت در مشاغل و نوع کاری که فرد قادر به انجام آن است و به گونه کلی پیشرفت در بیشتر موقعیتهای زندگی بستگی به میزان هوش دارد.
بنابراین در این مطلب از فروشگاه مارکت فایل به ارائه هوش و هوش مصنوعی در قالب 43 صفحه میپردازیم.
فهرست مطالب
تعریف هوش ۱
تعریف تربیتی هوش۱
تعریف تحلیلی هوش ۱
تعریف کاربردی هوش۲
تاریخچه مطالعات مربوط به هوش ۲
عوامل موثر بر هوش۳
انواع آزمونهای هوش ۳
طبقات هوش ۴
هوش چندگانه۴
پوستر۴
صوت۴
نمایش دادن ۵
موسیقی ۵
هوش هیجانی ۵
اندازهگیری هوش هیجانی ۶
هوش معنوی ۷
هوش مصنوعی ۱۰
فلسفۀ هوش مصنوعی۱۳
مدیریت پیچیدگی ۱۴
سیستمهای خبره ۱۶
عاملهای هوشمند ۱۶
آینده هوش مصنوعی ۱۷
تاریخ هوش مصنوعی ۱۷
جان مک کارتی ۱۹
هدف هوش مصنوعی ۲۰
هوش مصنوعی و هوش انسانی۲۰
ویژگی های هوش مصنوعی ۲۱
هوش مصنوعی ترکیبی ۲۳
دین و هوش مصنوعی ۲۷
اشاره ۲۷
بررسی آزمون ۳۰
دستکاری نمادها ۳۱
دو فرضیه در هوش مصنوعی ۳۲
استدلال اتاق چینی ۳۳
دین و برداشت مکانیکی از تفکر ۳۸
منابع ۴۲
تعریف کاربردی هوش
در تعاریف کاربردی ، هوش پدیدهای است که از طریق تستهای هوش سنجیده میشود و شاید عملیترین تعریف برای هوش نیز همین باشد.
تاریخچه مطالعات مربوط به هوش
مساله هوش به عنوان یک ویژگی اساسی که تفاوت فردی را بین انسانها موجب میشود، از دیرباز مورد توجه بوده است. زمینه توجه به عامل هوش را در علوم مختلف میتوان مشاهده کرد. برای مثال زیست شناسان ، هوش را به عنوان عامل سازش و بقا مورد توجه قرار دادهاند. فلاسفه بر اندیشههای مجرد به عنوان معنای هوش و متخصصان تعلیم و تربیت ، بر توانایی یادگیری تاکید داشتهاند.
منابع انگلیسی
Copeland, Jack, Artificial Intelligence: A Philosophical Introduction, New York: Blackwell (۱۹۹۳)
Desouza, Kevin. Managing Knowledge With Artificial Intelligence, London: Westport, (۲۰۰۲)
Haugeland, John. Artificial Intelligence; The Very Idea, Massachusetts, The MIT Press. (۱۹۸۵)
Searl, John, Minds, Brains and Science, London: Penguin, (۱۹۸۹)
Stillings, Neil & Weisler, Steven. Cognitive Science: An Introduction, New York: Massachusetts Institute of Technology, (۱۹۹۵)