کارآموزی کامپیوتر ارتباط سريال
شناسه پست: 29127
بازدید: 396

کارآموزی کامپیوتر ارتباط سریال

کارآموزی کامپیوتر ارتباط سریال کامپیوتر ها داده را به دو طریق “موازی  و سریال ” انتقال می دهند. در انتقال های  موازی ،داده اغلب از ۸ خط داده  و یا بیشتر استفاده می شود. در این حالت داده می تواند به وسیله ای  که فقط چند فوت دورتر است انتقال یابد. به عنوان مثال چاپگر ها از انتقال موازی استفاده می کنند. اگر چه در انتقال به صورت موازی حجم زیادی از داده در مدت زمان کوتاهی انتقال می شود ولی در فاصله محدودیت داریم  و این فاصله نمی تواند چندان طولانی باشد؛ برای انتقال در فواصل دورتر از روش ارسال سری استفاده می شود.در روش انتقال به صورت سریال  تبادل  اطلاعات به صورت بیت به بیت می باشد. یعنی هر بار یک بیت ارسال می گردد.

کارآموزی کامپیوتر ارتباط سریال

دانلود کارآموزی کامپیوتر ارتباط سریال بین pc  و میکرو کنترلر

اصول تبادل سریال

وقتی که ریز پردازنده ای  با دنیای خارج تبادل اطلاعات می کند  بسته های داده را د ر ابعاد بایت فراهم می نماید. در بعضی  موارد همچون چاپگر ها، اطلاعات به راحتی از گذرگاه داده  ۸ بیت اخذ شده و به گذرگاه داده۸  بیت چاپگر تحویل می شود.این روش اگر کابل زیاد طولانی نباشد عملی است زیرا کابل های طولانی ،سیگنال ها را تضعیف و حتی تغییر شکل می دهند. بعلاوه مسیر   ۸بیت گران هم هست . بنابراین در تبادل داده بین دو سیستم با فاصله دور از انتقال سریال استفاده می شود.

استانداردهای RS232

برای ایجاد امکان سازگاری در میان تجهیزات تبادل داده ساخت سازندگان مختلف، یک استاندارد واسطی به نام RS232 بوسیله سازندگان صنایع الکترونیک (EIA) در سال ۱۹۶۰ بر پا شد.

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات :۴۸

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید