پاورپوینت در مورد گوجه فرنگی
شناسه پست: 31742
بازدید: 581

پاورپوینت در مورد گوجه فرنگی

پاورپوینت در مورد گوجه فرنگی  گوجه‌فرنگی گیاهی است با نام علمی “LYCOPERSISCOM ESCULENTUM” از خانواده سیب زمینی “SOLANACEAE” که به نام عمومی “‌TOMATO” در جهان مشهور است‌. میوه این گیاه که قسمت اصلی آن است به صورت خام یا پخته در سالاد، انواع سس‌ها، سوپ و انواع مواد غذایی به طور وسیع در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. اکثرا گوجه‌فرنگی را در زمانی که به رنگ قرمز است استفاده می‌کنند و کمتر از میوه سبز آن استفاده می‌شود‌.

پاورپوینت در مورد گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از هزاران سال پیش وجود داشته است ولی البته باندازه یک گیلاس بوده است و کم کم در اثر پرورش درشت تر شده است .وطن اصلی این گیاه آمریکای جنوبی است . درقرن شانزدهم در کشور پرو به مقدر زیاد کشت می شده است . در قرن هفدهم گوجه فرنگی به انگلستان و هلند راه یافت و چون بسیار گران بود فقط مردم ثروتمند می توانستند از آن استفاده کنند و بنام سیب عشق معروف شد . گوجه فرنگی در حال حاضر در تمام مناطق دنیا کشت می شود و تقریبا در تمام فصول سال وجود دارد گوجه فرنگی انواع مختلف درد و در حدود شانزده نوع آن در بازار بفروش می رسد ……

کاشت گوجه فرنگی

برای ابتدای کار بذرها را در سینی نشا یا گلدان کوچک حاوی خاک غنی با زهکشی خوب به عمق ۶ میلی‎متر بکارید. بعد از این که گیاه به اندازه ۲۰ سانتی متر بلند شد آن را به گلدان منتقل کنید. اگر می‎خواهید نهال‌ها را به زمین منتقل کنید، بذرها را در خانه ۶ تا ۸ هفته قبل از آخرین سرما بکارید. گوجه فرنگی به سرما حساس است بنابراین صبر کنید تا آن ها را در طول روز زمانی که دمای هوا ۲۳ درجه سانتی گراد یا گرمتر است بکارید. دمای مناسب برای جوانه‌زنی ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‎گراد است. کاشت نهال در یک روز ابری یا در شب هم امکان پذیر است. به خوبی به بوته های گوجه فرنگی آب دهید و مقداری کود هم به آن اضافه کنید. گلدان گوجه فرنگی خود را در یک ایوان آفتابی یا جایی که از بادهای تند محافظت می شود قرار دهید.

فرمت :  قابل ویرایش | ppt | صفحات : ۴۷

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید