دانلـود روش تحقیق یادگـیری
شناسه پست: 32189
بازدید: 529

دانلـود روش تحقیق یادگـیری

دانلـود روش تحقیق یادگـیری آیا تا کنون از خود سئوال کرده اید که چرا بعضی از کودکان انگیزش پیشرفت سطح بالایی دارند و در رقابت با دیگران برای کسب موفقیت به سختی تلاش می کنند در حالی که عده ای دیگر انگیزه چندانی برای پیشرفت ندارند و برای کسب موفقیت از خود تلاش نشان نمی دهند. چه عواملی بر انگیزش پیشرفت کودکانمان تأثیر مثبت و منفی بر جای می گذارد؟……..

دانلـود روش تحقیق یادگـیری

کودکان به طور طبیعی با انگیزه یادگیری متولد می شوند. کودک تلاش می کند تا به یک اسباب بازی دست بزند، راه رفتن را یاد می گیرد، غذا خوردن بدون کمک دیگران را می آموزد .این اولین انگیزش ها برای یادگیری، بعدها پاسخ گوی فعالیت وابسته به مدرسه مانند خواندن و نوشتن است باید در مورد کودکان بی انگیزه در جستجوی مانعی در راه انگیزش طبیعی آنها بود که عدم توجه به این مسئله آنها را به راحتی سرخورده می کند .

دانلـود روش تحقیق یادگـیری

یک کلاس ایده آل کلاسی است که در آن دانش آموزان به درس توجه کامل دارند، سئوال های زیادی می پرسند، در بحثهای کلاسی شرکت دارند، تکالیف تعیین شده را با دقت و به موقع امجام می دهند .چنین کلاسی را کلاس دارای انگیزه می خوانند. در واقع موتور حرکت و محک تلاش و فعالیت برای یادگیری است. دانش آموز بی انگیزه نه تنها رغبتی به درس خواندن  و یادگیری نشان نمی دهد، بلکه با بی تفاوتی و بی توجهی خود چه بسا برای کارکردن دانش آموزان دیگر در کلاس نیز مزاحمت ایجاد می کند در این مورد یک ضرب المثل انگلیسی وجود دارد که می گوید :“ شما می توانید اسبی را که تشنه نیست تا کنار آب بکشانید اما نمی توانید به نوشیدن آب وادارش کنید و شاید بتوان گفت نقشی که انگیزه برای دانش آموز بازی می کند خیلی مهم تر از هوش باشد.

دانلـود روش تحقیق یادگـیری

خلاصه و نتیجه گیری

در ضمن این تحقیق سعی شده پارامترهای بیرونی بر انگیزه دانش آموزان که عبارت است از معلم، گروه همسالان، خانواده و محیط آموزشی مطرح شود و در این راستا در مورد اهمیت نقش شکل و تأثیر گذاری هر پارامتر بر انگیزه صحبت شد، حال اگر بتوانیم شرایطی برای تحقق پارامترهای مذکور ایجاد کنیم دانش آموزانی با انگیزه بالا خواهیم داشت که در جهت خود شکوفایی (نوک مثلث مزلو) حرکت می کنند.

 

فرمت :  قابل ویرایش | word| صفحات :  ۴۴

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید