دانلود پژوهش بررسی عوامل موثر بر بروز جرم
شناسه پست: 32274
بازدید: 488

دانلود پژوهش بررسی عوامل موثر بر بروز جرم

 دانلود پژوهش بررسی عوامل موثر بر بروز جرم  وجود اعتراض به عنوان یک واقعیت با جریان دائمی و تقسیم نقش افراد، ایجاب می‌کند که جامعه در صلح و آرامش به سر برد. به عبارت دیگر جامعه باید (احساس ایمنی دائم) را در رگهای خود حس کند. اما این آرامش همیشه امکان پذیر نیست؛ چرا که حاشیه نشینان اجتماع اعم از تهدید کنندگان امنیت و بزهکاران با یورش به این احساس دائمی بودن ایمنی آن را بطور مداوم به خطر می اندازد.

دانلود پژوهش بررسی عوامل موثر بر بروز جرم

یکی از جرم شناسان حکایتی دارد با این مضمون هر روز را از خانه برای رفتن به محل کار خود خارج می‌شدم، پیرزن همسایه را می‌دیدم که نفسهایش برای کشیدن بار سبک تن نحیف اورا نداشتند و با این همه با سبدی در دست راه کوتاه خانه خود را تامغازه نانوایی دور می زد و با طی مسافتی چند برابر بیشتر از راه کوتاه موجود خود را به مغازه نانوایی می‌رساند.روزی از او سؤال کردند که چرا راه بسیار کوتاه‌تری را وجود دارد انتخاب نمی‌کنید. نگاهم کرد و گفت چون نمی‌خواهم هر روز دیوار زندان را که در کنار خانه ماست ببینم.

دانلود پژوهش بررسی عوامل موثر بر بروز جرم

عوامل مؤثر دروقوع جرم

بی‌شک زندان تداعی گر نام مجرم و زندانی است و این نام اثر ناخوشایندی بر تفکر افراد دارد. ممکن است برخی انسانها با خود بیاندیشند که چه کسانی رگهای آزادی خود را بریده‌اند و تنفس در هوای آزاد را با تحمل در محیط محدود زندان مبالده کرده‌اند؟چطور می‌شود که انسان آزادی خود را که با ارزشترین نعمت وجود است بی بها بپندارد و کدامین منطق است که می‌پذیرد انسان حیات خود را در لحظه‌ای از احساسات خویش قرار دهد و با دست خود پایان بر دفتر آزادی خویش بنویسد. چرا برخی از انسانها مجرم می‌شوند؟ آیا به این دلیل که آنها ذاتاً افراد خبیث و پلیدی هستند یا اینکه موضوع فراتر از اینهاست؟

 

منابع:

۱- آیسنیک، اچ.ج (۱۹۷۷) جرم و شخصیت؛ ترجمه پاشا شریفی، حسن و نجفی زند، تهران، انتشارات رهنما، ۱۳۷۵٫

۲- حسینی نژاد، مرتضی؛ بررسی علل و اقتصادی جرم در ایران با استفاده از یک مدل داده‌های تلفیقی؛ مجله برنامه و بودجه، شماره ۹۵، بهمن و اسفند ۱۳۸۴، صفحات ۸۱-۳۵٫

فرمت :  قابل ویرایش | word| صفحات :  ۱۷

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید