شناسه پست: 28129
بازدید: 502

دانلود ترجمه مقاله تبادل استری روغن خام دانه خرما و روغن خام نارگیل

«تبادل استری روغن خام دانه خرما و روغن خام نارگیل توسط کاتالیزورهای مختلف جامد »

چکیده

این اثر از نتایج  ابتدایی استفاده از جامدات اسیدی و بازی مانند زئولیت  ، به عنوان کاتالیزورهای ناهمگن برای تبادل استری روغن خام دانه خرما (PKO ) و روغن خام نارگیل (CCO ) با متانول گزارش می دهد . محققان دریافتند که  ،  بالاترین فعالیت واکنش را به وجود می آورد هم برای PKO و هم CCO . در موقعیت  ، تنها ۱wt% از این جامد اسیدی کافی است تا واکنش کاتالیز شود و در محتوا اسید چرب methy 1 با حجم بالای ۹۰% نتیجه می دهد . به علاوه ، مطالعه بازده کاتالیز نشان می دهد که مصرف  به طور مستقیم برای تبادل استری ممکن نمی باشد . اگر چه این کاتالیزور مصرف شده می تواند همان نتیجه را داده و همان عمل حاصل شود .

۱ـ مقدمه

به دلیل افزایش قیمت روغن خام و مسائل محیطی ، یک محقق برای یافتن سوخت های جایگزین اخیراَ مورد توجه قرار گرفته است . از میان منابع موجود ، سوخت های دیزلی که از تری گلیسیرید روغن های گیاهی و حیوانی گرفته می شود قدرت جانشینی اش را با سوخت های دیزلی نفت منشا نشان داد (۱)اگر چه ، سوخت ، استارت ضعیف و سرد موتور ، رینگ چسباندن و ترکیب چسب با دیگر رسوبات . بنابراین ، تلاشهای مهمی برای توسعه سوخت های دیزلی جایگزین صورت گرفت که فواید و نتایج مشابه سوخت های نفت منشا ، با تبادل استری تری گلیسیرید ها به استرهای اسید چرب alky 1 آکیل استرهای اسید چرب وعده های معمول را به ارمغان آورد .

تبادل استرهای یا به نامی دیگر حالید الکل ها (۲) واکنش یک چربی یا یک روغن با یک الکل برای به وجود آمدن استرها و گلیسیرین همان گونه که در شکل ۱ نشان داده شده است و برای کاهش چسباندگی روغن های گیاهی ( تری گلیسیریدها ) استفاده می شود . در تبادل استری ، تری گلیسیریدها در روغن های گیاهی با الکل برای تولید یک ترکیب از گلیسیرین استرهای و اسید چرب alky 1 که نامش بیودیزل است واکنش می دهد .

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات :۲۱ + فایل اصلی ترجمه

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید