شناسه پست: 3390
بازدید: 458

فهرست مطالب

فصل اول
گستره علمي موضوع
مقدمه
بیان مسئله :
سؤالهای مشخص این تحقیق :
اهمیت و ضرورت تحقیق :
اهداف جزئي:
فرضیه های تحقیق:
محدودیت های تحقیق :
تعاریف عملیاتی :
فصل سوم
فرآیند روش شناختی
مقدمه
روش تحقیق :
جامعه آماری:
نمونه آماری :
جمعیت آماري ما را تشكيل مي دهند.
روش نمونه گیری :
ابزار اندازه گیری:
نحوه جمع آوری اطلاعات :
روش های آماری :
فصل چهارم
یافته های مربوط به سؤال و فرضیه های تحقیق
یافته های توصیفی :
جدول شماره (1)فراواني دانشجويان شاهد وغيرشاهد از نظر رابطه مشكلات روحي دانشجويان و از دست دادن پدر
جدول شماره 2 فراواني دانشجويان شاهد و غيرشاهد از نظر ابتلا به مشكلات رواني دانشجويان شاهد و غير شاهد
فصل پنجم
بحث و نتيجه گيري
پیشنهادات
منابع و مأخذ

مقدمه :

موضوع اصلي تحقيق بررسي تاثير فشار رواني بر عملكرد تحصيلي دانشجويان دانشگاه شاهد شهر تهران

نظر شخصي در باره تعاريف عملكرد تحصيلي يعني سنجيدن عملكرد ياد گيرندگان و مقايسه نتايج حاصله با هدفهاي آموزشي از پيش تعيين شده به منظور تصميم گيري در اين باره است

وقتي از طريق آزمونها دانشجويان با دانش آموزان سنجش مي شوند اين سنجش باعث مي شود تا عملكرد هابه صورت واقع نمايان شود .

يك تحليل اسنادي از واكنشها و عملكرد هاي دانشجويان به بازدهاي تحصيلي آنها فرض مي كند كه دانشجويان به طور فسخي علل موفقيت و شكست خودرا شناسايي مي كند و اين فراين اسنادي نه تنها در اسناد دادن به علل خاص و واحد از قبيل استعداد ، كوشش ،‌دشواري ، شانسي و فشارهاي روحي و رواني است . بلكه همين طور در استنباطهاي مربوط به ابعاد اسنادي از قبيل دروني بودن و قابليت كنترل نيز وجود دارد بعضي از دانشجويان عملكرد و نتايج تحصيلي خوبي دارند كه عموما موفقيت خود را درون سازي مي كنند . حال آن كه دانشجويان نا موفق براهميت علي عوامل محيطي تاكيد مي ورزند اما اين الگوي اسنادي ممكن است وابسته به چندين فرايند مربوط به هم از جمله سوگيريهاي خدمت به خود ، خبر پردازي منطقي و ملاحظات خود – شناساندن باشد .

اسنادها همچنين به صورتي نظام دار به انتظارات مربوط به عملكرد آينده دريك درس  و اي تحصيل و همين طور به واكنش نسيت به باز خود دريافتي از آزمون پيوند دارند طيق يك الگوي چند وجهي پيون اسناد روان و عواطف ، اين روابط ميان روان و اسنادها هم در سطح چند وجهي و هم در سطوح واحد به وقوع مي پيوندند. به علاوه اسنادها بر رفتار اثر دارند ، زيرا بعضي از الگوهاي اسنادي منجر به عملكرد ضعيف، كاهش پايداري درماندگي و ناتواني در طب كمك كارهاي درسي مي شود . چندين تحقيق نشان داده است كه اسنادپس داده به عوامل قابل كنترل و ناپا يدار ممكن است عملكردهاي تحصيلي را  را پس از شكست تسهيل كند .

( كريمي ، 1382ص 126)

راههاي ديگر وجود دارد براي اين كه عملكردهاي را بتوانيم مشاهده كنيم و آن را مورد سنجش قرار دهيم  براي سنجيدن عملكرد دانش  آموزان يا دانشجويان مي توان ازطريق ارزشيابي كردن عملكرد يا امتحان و ‍آزمون استفاده كرد.

بیان مسئله :

فشار روانی به طبقه ای کلی از مشکلات اشاره می کند که وجه تمایزشان از سایر مشکلات این است که در فشار روانی به فشارهایی که بر سیستم وارد می شود و واکنش سیستم در برابر آنها توجه می شود، سیستم می تواند فیزیولوژیک ، اجتماعی یا روان شناختی باشد.