شناسه پست: 10632
بازدید: 401

روشهاي علمي آشنا سازي كودكان با  پژوهش

فهرست مطالب
فصل اول :‌مقدمه
۱- بیان مقدمه، مسأله و اهداف پژوهشی :       ۶
منابع فصل اول      ۱۳
فصل دوم : بررسی آثار و نظریات موجود
۲- نگاهی تاریخی   ۱۵
۱-۲- آئین مدرسی مانع کنجکاوی علمی           ۱۹
۱-۱-۲- سنت گرایی و یکسونگری مانع تحقیق و پژوهش علمی        ۲۰
۳-۲- محیط خانواده وروحیه تحقیق و پژوهش       ۲۴
۱-۳-۲- عوامل بازدارنده روحیه تحقیق و پژوهش در محیط خانواده      ۲۴
۲-۳-۲- عوامل تقویت کننده روحیه تحقیق و پژوهش در محیط خانواده ۲۵
۴-۲- عوامل ابزدارنده روحیه تحقیق و پژوهش در نظام آموزشی        ۲۷
۱-۴-۲- روش تدریس قالبی    ۲۸
۲-۴-۲- تعلیم و تربیت نقلی    ۲۸
۳-۴-۲- تعلیم و تربیت بانکی   ۲۹
۴-۴-۲- فقدان روح پرسشگری            ۳۰
۵-۴-۲- مطرح نشدن مجهولات :          ۳۲
۶-۴-۲- روش تدریس معلم محوری       ۳۲
۷-۴-۲- فقدان آموزش روشهای تحقیق در مدارس            ۳۴
۸-۴-۲- وضع نامطلوب کتابخانه‌های مدارس        ۳۵
۹-۴-۲- فقدان روحیه تحقیق در بین معلمان        ۳۸
۱۰-۴-۲- فقدان نشریات علمی و تحقیقی به زبان دانش‌آموزی :       ۴۰
۵-۲- عوامل تقویت کننده روحیه تحقیق و پژوهش در نظام آموزشی   ۴۱
۱-۵-۲- ترویج روحیه اکتشاف و مشاهده‌گری :    ۴۲
۲-۵-۲- روش تعلیمی حل مسأله :      ۴۶
۳-۵-۲- هماهنگی روش تعلیمی حل مسأله با چگونگی شکل‌گیری رشته‌های علمی     ۵۸
۴-۵-۲- انتخاب الگوی تدریس متناسب با شرایط رشد دانش‌آموزان     ۶۰
۵-۵-۲- دادن کار پروژه‌ای به دانش‌آموزان :          ۶۱
۶-۵-۲- توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها            ۶۶
۷-۵-۲- اجتناب از مطالعه بی‌هدف       ۶۸
۸-۵-۲- مدرسه و نماد هویت پژوهشی ۷۰
جمع بندی و تلفیق آثار و نظرات موجود  ۷۱
منابع فصل دوم      ۷۷
منابع فارسی        ۷۷
منابع لاتین           ۸۰
فصل سوم : چارچوب نظری
۱-۳- نظریه گشتالت            ۸۲
۲-۳- نظریه میدانی ۸۴
۳-۳- نظریه یادگیری اجتماعی            ۸۷
۴-۳- نظریه انتقادی و دیالکتیکی          ۸۸
۵-۳- نظریه سیستمها         ۹۰
۶-۳- نظریه زیست بوم خلاقیت و پژوهش           ۹۲
۷-۳- نظریات انگیزشی روحیه تحقیق و پژوهش    ۹۶
۸-۳- چارچوب نظری            ۱۰۰
منابع فصل سوم    ۱۰۲