شناسه پست: 1047
بازدید: 530

فهرست

فصل اول (تبلیغات )

تاریخچه ای مختصر در مورد شرکت تبلیغاتی طراحان دشت سبز

تاريخچه مختصر تبليغات در مراکز خريد :

اوراق اداري :

کارت ويزيت :

پاکت :

فولدر :

تراکت :

پوستر :

بروشور و يا کاتالوگ :

تابلوهای تبلیغاتی

بيلبورد :

استندها :

انواع استندها و کالاهاي نمايشي

استندهاي بازار پردازي

استندهاي دائمي

استندهاي پشت ويترين :

تابلوهاي فلکسي

ليبل :

فصل دوم ( نکاتی در باره طراحی)

درباره فونت :

خطوط بين حروف فارسي :

مسئله تبديل به منحني (Convert to Curve)

نزديکي حروف به برش

درباره طرحهاي برداري و طرحهاي بيت مپ

مراحل اجراي حرفه اي کار طراحي

تهیه سند برای خروجی

کنترل های طراحی و آماده سازی جهت خروجی

نکات مهم در تهیه سند

کنترل دقت عکس ها

کنترل دقت یا رزولوشن عکسهای مورد استفاده در سند.

کنترل قرار دادن خط تا و برش

کنترل عکس ها از نظر CMYK بودن

رنگ در طراحی

رنگ مشکی

رنگهای دیگر

ترامهای پایین در رنگ آمیزی خطوط و نوشته های ریز

فصل سوم (شناخت کاغذ و مقوا)

– انواع کاغذ

کاغذ پوستي

دستمال کاغذي

کاغذهاي مخصوص و متفرقه

مقواهاي بسته بندي

مقاواي بليچ (سفيد شده )

مقواي کرافت

انواع بسته بندي کاغذي و مقوايي

چسب ها

منگنه ها :

تسمه ها :

انواع بسته بندي

بسته بندي تجاري و صنعتي

بسته بندي دستي :

جعبه هاي مقوايي تا شده

انواع جعبه هاي تاشو

چاپ بر روي جعبه هاي تا شده

جعبه هاي سيني شکل

جعبه هاي لوله اي شکل

لفاف پيچي کاهشي

کاربردهاي جعبه هاي تاشو

جعبه هاي کاغذي

منابع ومآخذ:

فصل اول

(تبلیغات)

تاریخچه ای مختصر در مورد شرکت تبلیغاتی طراحان دشت سبز

این موسسه در سال 1380 تاسیس شد و موسس آن نیز آقای کاظم جسمانی می باشد و تمامی فعالیتهای این شرکت در زمینه تبلیغات می باشد .

پرسنل این موسسه دارای 4 نفر در قسمت طراحی یک نفر در قسمت خدمات و 3 نفر نیز در قسمت امور فنی مشغول به کار هستند .

لازم به ذکر است که این موسسه به غیر از دفتر مرکزی آن دارای شعبه دیگری در قسمت دیگر شهر می باشد .که اطلاعات کافی از آن شعبه ندارم و همچنین دارای یک کارگاه مجزا برای ساخت تابلو های فلکسی نیز می باشد که تابلو های طراحی شده از چاپ تحویل آن قسمت می شود برای  ساخت و همچنین نصب آنها .

مدیریت این شرکت که خود نیز دارای لیسانس گرافیک است و تمامی کارها باید با ایشان هماهنگ و مورد تایید ایشان قرار بگیرد .

 تاريخچه مختصر تبليغات در مراکز خريد :

شايد يکي از قديمي ترين اشکال ارتباط ، تبليغات در مراکز خريد باشد . در روم باستان بازرگانان نمادي از تجارت شان را براي جذب مشتري به نمايش مي گذاشتند .

باستان شناسي که پامپي و هر که لانوم را کاويده اند بقايي از نشانه هاي فلزي تجاري را که توسط آهنگران ساخته شده بودند را يافته اند . آثاري نيز باقي مانده از نشانه هاي رنگ شده با دست نيز در ورودي مغازه ها يافت شده است .در طي قرون وسطي بازرگانان به وسيله مدلهايي از کليدها ، ابزارها ، شمشيرها ، ظروف آشپزخانه ، سفالها و ديگر محصولاتشان به تبليغ کالاي خود مي پردازند .

از آنجا که بيشتر مشتريان بي سواد بودند لازم بود که از نشانه هاي استفاده شود که به وضوح قابل فهم باشند .

در طول رنسانس نشانه هاي مصور در سراسر اروپا پايدار گشت . اينهاد اولين موارد همکارط بين هنرمندان و بازرگانان را تشکيل مي دادند . برخي از اين علائم و نشانه ها هنوز هم به کار مي روند . نشاني که هنوز هم براي مغازه کارگشايي استفاده مي شود از سه توپ طالايي تشکيل مي شد که در اصل اين مغازه ها بانکدار و وام دهنده بودند .

ميله راه راه ، نمايانگر مغازه آرايش گران و جراحان بود ، اي« نشانه هاي مشهود صدها سال است که باقي مانده اند .

در  قرن 19 در ايالات متحده مشهرترين نما در مراکز خريد سرخ پوست مغازه سيگار برگ فروشي بود .

اين مجسمه چوبي ، 6 فوتي که از چوب کاج با دست تراشيده شده بود . که معمولاً همه کساني که مجسمه صبوري که کشتي را مي راشيده اند ، مي ساختند . اين مجسمه به شکل واقعي رنگ شده بودند و در آستانه مغازه سيگار برگ فروشي نصب شده بودند . کلکسيونرها برآورد مي کنند که حدود 20.000  مجسمه سرخ پوست در طول سالهاي 1850 تا 1890 تراشيده شده است .

در اوايل قرن 19 بازرگانان از نقاشان علايم ، براي افزايش فروش ياري جستند . و در نخستين روزها صاحبان بعضي از فروشگاهها و تاجران اقلام عمومي منبع دائمي علائم بودند که اغلب بر پايه حروف تايپي تزييني بنا شده بود . تقريباً در همان زمان ، نام هاي تجاري (مارک) بر روي شبکه ها ، صندوق ها ، قوطي ها ، شيشه ها ، و تقويم نامه ها نمايان شدند .

توليد کنندگان شروع به تهيه لوازم فروشگاهها با مارک خودشان شدند و نمايش اين اقلام بسيار شهرت آور مي نمود .

ويترين هاي شيشه اي در سال 1840 به وجود آمد ، مشتريان فرصت تماشا و تحصين کالاهايي را داشتند که بسيار هوشيارانه و زيرکانه و اغلب به مقدار فراوان در ويترين مغازه ها چيده شده بودند .

در مناطق روستايي نشانها و علايم فلزي يا رنگ شده در انباري ها و آهنگري ها براي تبليغ محصولات يا خدمات به کار مي رفت .  ويترين هاي 3 بعدي تا اوايل قرن بيستم به وجود نيامده بودند . در ابتدا ويترين مغازه ها ظاهري بسيار شلوغ داشتند زيرا که بازرگانان مقادير زيادي از کالاهاي خود راذ به نمايش مي گذاشتند تا تنوع زياد اجناس موجود در مغازه را نشان دهند . سپس در حدود سال 1910 ويترين هاي سه بعدي دايکات پديدار گشت و تا سال 1922 تابلوهالي نئوني بسيار فراگير شده بود .

همانقدر که تکنيک هاي فروش ، خرده فروشي و بازرگاني پيچيده شده بود به همان ميزان نيز تکنيکهاي عرضه کالا در مراکز فروش پيچيده شده بودند .ويترين هاي عرضه کالا در مراکز خريد امروزي يکي از مهمترين کمکها بهئ خرده فروشان مي باشد و براي طراحان بسته ها لازم مي باشد .

گزارش کار توضیح و بررسی و نتیجه گیری از مدت زمانی است که هر دانشجو در پایان تحصیل خود به عنوان تجربه عملی آنچه در طول تحصیلی آموخته است می باشد .و اینکه آموخته های خود را به صورت واقعی و حقیقی در بازار کار بتوان عرضه کرد . و آنچه می خوانید گزارشی است از آنچه در دوران کارآموزی گذشته و ائم کار هایی که این دوران انجام داده شده .موسسه ای که اینجانب در آنجا مشغول به گذراندن واحد کار آموزی بودم شرکت تبلیغاتی در حد متوسط بود که اینجانب تجربیات زیادی در آنجا کسب کردم .با وجود اینکه مدت سه روز در هفته در آنجا مشغول بودم ولی به اندازه کافی کارهای تبلیغاتی بود برای انجام دادن عمده کارهایی که در این شرکت انجام می شد کلیه امور تبلیغات در تمام زمینه ها بود . از جمله طراحی پوستر – بروشور – کارت ویزیت – کاتالوگ و …..حتی این شرکت مبادرت به ساخت تابلو های تبلیغاتی بزرگ بیلبورد ، فلکسی و بنر نیز می کرد و با شرکت های بزرگی مثل شرکت نفت ایرانول ، شرکت قطار شهری ( مترو) ، باشگاههای ورزشی استقلال و…… مشغول به کار بود که اغلب کارهای تبلیغاتی این شرکت ها را انجام می داد.

در این شرکت غیر از اینجانب تعداد 4 نفر دیگر در قسمت طراحی و چند نفر دیگر نیز در امور فنی و خدمات مشغول به کار بودند که از تجربه آنها نيز استفاده کامل را کردم .البته در محل کار آموزي ساعتهاي بي کاري و فراغت نيز پيش مي آمد که اينجانب از آن استفاده کرده و مشغول به فراگيري و تمرين با نرم افزارهايي که آشنايي کامل با آنها را نداشته ام کرده ام که برايم مفيد بود .به دليل اينکه کار تبليغات رابطه مستقيم با چاپ دارد و عمده کارهاي تبليغي در پايان در چاپخانه انجام مي شود فرصتي بود تا براي تحويل کارهاي چاپي و همچنين نظارت بر چاپ به چاپخانه مي رفتم و تا حدودي با دستگاههاي چاپي آشنايي بيشتري پيدا کردم . و جالبترين دستگاهي که در ين مدت با آن برخورد کردم  دستگاه چاپي بود که براي چاپ روکش تابلوهاي فلکسي انجام مي شد ويژگي هاي اين دستگاه اينگونه بود که داراي طولي حدود چهار يا پنج متر بود که داراي مخزنهاي رنگ که داراي 88-16 رنگ بود که هر چه تعداد مخزنها بيشتر مي شد کيفيت چاپ بالاتر مي رفت و البته قيمت آن نيز بيشتر مي شد .