شناسه پست: 4488
بازدید: 412

دانلود روش تحقیق بررسي تاثير بد رفتاري والدين بر عزت نفس دانش آموزان مقطع راهنمايي شهرستان ايلام

فهرست مطالب

چكيده
فصل اول:كليات
مقدمه
بيان مسئله
اهميت و ضرورت مسئله
اهداف تحقيق
سؤالات و فرضيات تحقيق
روش انجام تحقيق
تعريف واژه‎ها و اصطلاحات
فصل دوم: ادبيات تحقيق
مقدمه
الف: پيشينه نظري تحقيق
عزت نفس بالا ، عزت نفس پايين
ب:‌تحقيقات انجام شده در ايران و خارج از ايران
فصل سوم: روش تحقيق
روش تحقيق
جامعه و نمونه
روش نمونه‎گيري
ابزار اندازه‎گيري
چگونگي گردآوري داده‎ها
روش آماري
فصل چهارم: يافته‎ها و نتايج تحقيق
مقدمه
يافته‌ها
فصل پنجم: بحث يافته‎ها و تجزيه و تحليل داده‎ها
محدوديت‎هاي تحقيق
پيشنهادات تحقيق
فهرست منابع و ضمائم
ضميمه الف:‌ جداول نمرات هر دو گروه
1- جدول نمرات خام آزمودني‎هاي پسر
2- جدول نمرات خام آزمودني‎هاي دختر
فهرست منابع
ضميمه ب: پرسشنامه‎ها
1- پرسشنامه بدرفتاري فيدل
2- پرسشنامه عزت نفس جنيس فيلد
فهرست جداول:
1- جدول تأثير بدرفتاري والدين بر عزت نفس
2- جدول تأثير بدرفتاري والدين بر عزت نفس دخترها
3- جدول تأثير بدرفتاري والدين بر عزت نفس پسرها
4- تفاوت ميانگين بدرفتاري والدين پسر و دختر

مقدمه

مطالعه پيرامون نحوه رفتار والدين و ويژگيهاي فرزندان موضوع بسياري از تحقيقات علمي در كشورهاي مختلف جهان بوده است از جمله موارد مهم و اساسي در اين تحقيق ويژگي عزت نفس كودكان در رابطه با بدرفتاري والدين آنها است.

بدون ترديد خانواده عمده‎ترين و مؤثرترين نقش را در فرايند شكل‎گيري شخصيت براي ايجاد حس عزت نفس در كودكان دارد. در خانواده‎اي كه صميميت، محبت، مهرباني وجود دارد كودك مي‎تواند هم عزت نفس بالايي داشته باشد و هم تغييرات مطلوب در شخصيت او ايجاد گردد. از يك سو كودك مي‎تواند با اطمينان به شخصيت خود با مشكلات روبرو شود و از سوي ديگر، بدون داشتن اضطراب و تشويش رفتارهاي نامناسب خود را مورد ترديد قرار داده و سعي مي‎كند آنها را به نحو مطلوب تغيير دهد. شكل‎گيري بنيادين عزت نفس در كودكان متأثر از فضاي كلي خانواده است.

مي‎دانيم كه اگر گويا فضاي كل خانواده هر حركت و رفتار كودك را علي‎رغم نادرست بودن پذيرا باشند، كودك به احتمال زياد دچار اختلال رفتار مي‎گردد زيرا تفاوت بين رفتارهاي درست و غلط را نمي‎داند و از ديگران نيز انتظار دارد كه همچون مادر و پدر هرگونه رفتار او را به گرمي و صميميت بپذيرد و چون چنين چيزي مقدور نيست مشكلات و درگيري‎هاي اجتماعي او آغاز مي‎گردد. در نقطه مقابل خانواده‎هايي وجود دارند كه رفتارهاي كودك را نمي‎پذيرند و در حقيقت دائماً در حال طرد كودك خود هستند در چنين فضاي خانوادگي كودك نمي‎داند چه چيزي باعث قبول و تشويق از طرف ديگران مي‎گردد و كودك در هر امري دچار بلاتكليفي است.

عزت نفس مبتني بر ارزيابي قضاوتهايي است كه شخص درباره خصوصيات خود به عمل مي‎آورد. روانشناسان و جامعه‎شناسان عزت نفس را از شخصيت و هسته مركزي سازگاري اجتماعي مي‎دانند «اسلامي نسب، 1373».

تحقيقات انجام شده بر ارتباط متقابل بين عزت نفس فرد و تصور فرد از توانائيهاي خود تأكيد دارد بدين معنا كه اگر عزت نفس كاهش يابد، احساس ضعف و ناتواني در فرد ايجاد مي‎شود و بالعكس با افزايش اعتماد به نفس احساس توانمندي به وجود مي‎آيد.

فرمت : ورد | صفحات:72

************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد