دانلود روش تحقیق بررسي تاثير بد رفتاري والدين بر عزت نفس دانش آموزان مقطع راهنمايي شهرستان ايلام
فهرست مطالب
چكيده
فصل اول:كليات
مقدمه
بيان مسئله
اهميت و ضرورت مسئله
اهداف تحقيق
سؤالات و فرضيات تحقيق
روش انجام تحقيق
تعريف واژهها و اصطلاحات
فصل دوم: ادبيات تحقيق
مقدمه
الف: پيشينه نظري تحقيق
عزت نفس بالا ، عزت نفس پايين
ب:تحقيقات انجام شده در ايران و خارج از ايران
فصل سوم: روش تحقيق
روش تحقيق
جامعه و نمونه
روش نمونهگيري
ابزار اندازهگيري
چگونگي گردآوري دادهها
روش آماري
فصل چهارم: يافتهها و نتايج تحقيق
مقدمه
يافتهها
فصل پنجم: بحث يافتهها و تجزيه و تحليل دادهها
محدوديتهاي تحقيق
پيشنهادات تحقيق
فهرست منابع و ضمائم
ضميمه الف: جداول نمرات هر دو گروه
1- جدول نمرات خام آزمودنيهاي پسر
2- جدول نمرات خام آزمودنيهاي دختر
فهرست منابع
ضميمه ب: پرسشنامهها
1- پرسشنامه بدرفتاري فيدل
2- پرسشنامه عزت نفس جنيس فيلد
فهرست جداول:
1- جدول تأثير بدرفتاري والدين بر عزت نفس
2- جدول تأثير بدرفتاري والدين بر عزت نفس دخترها
3- جدول تأثير بدرفتاري والدين بر عزت نفس پسرها
4- تفاوت ميانگين بدرفتاري والدين پسر و دختر
مقدمه
مطالعه پيرامون نحوه رفتار والدين و ويژگيهاي فرزندان موضوع بسياري از تحقيقات علمي در كشورهاي مختلف جهان بوده است از جمله موارد مهم و اساسي در اين تحقيق ويژگي عزت نفس كودكان در رابطه با بدرفتاري والدين آنها است.
بدون ترديد خانواده عمدهترين و مؤثرترين نقش را در فرايند شكلگيري شخصيت براي ايجاد حس عزت نفس در كودكان دارد. در خانوادهاي كه صميميت، محبت، مهرباني وجود دارد كودك ميتواند هم عزت نفس بالايي داشته باشد و هم تغييرات مطلوب در شخصيت او ايجاد گردد. از يك سو كودك ميتواند با اطمينان به شخصيت خود با مشكلات روبرو شود و از سوي ديگر، بدون داشتن اضطراب و تشويش رفتارهاي نامناسب خود را مورد ترديد قرار داده و سعي ميكند آنها را به نحو مطلوب تغيير دهد. شكلگيري بنيادين عزت نفس در كودكان متأثر از فضاي كلي خانواده است.
ميدانيم كه اگر گويا فضاي كل خانواده هر حركت و رفتار كودك را عليرغم نادرست بودن پذيرا باشند، كودك به احتمال زياد دچار اختلال رفتار ميگردد زيرا تفاوت بين رفتارهاي درست و غلط را نميداند و از ديگران نيز انتظار دارد كه همچون مادر و پدر هرگونه رفتار او را به گرمي و صميميت بپذيرد و چون چنين چيزي مقدور نيست مشكلات و درگيريهاي اجتماعي او آغاز ميگردد. در نقطه مقابل خانوادههايي وجود دارند كه رفتارهاي كودك را نميپذيرند و در حقيقت دائماً در حال طرد كودك خود هستند در چنين فضاي خانوادگي كودك نميداند چه چيزي باعث قبول و تشويق از طرف ديگران ميگردد و كودك در هر امري دچار بلاتكليفي است.
عزت نفس مبتني بر ارزيابي قضاوتهايي است كه شخص درباره خصوصيات خود به عمل ميآورد. روانشناسان و جامعهشناسان عزت نفس را از شخصيت و هسته مركزي سازگاري اجتماعي ميدانند «اسلامي نسب، 1373».
تحقيقات انجام شده بر ارتباط متقابل بين عزت نفس فرد و تصور فرد از توانائيهاي خود تأكيد دارد بدين معنا كه اگر عزت نفس كاهش يابد، احساس ضعف و ناتواني در فرد ايجاد ميشود و بالعكس با افزايش اعتماد به نفس احساس توانمندي به وجود ميآيد.
فرمت : ورد | صفحات:72
************************************
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد