مقاله سيستم حسابداري مالي و كنترل بودجه
شناسه پست: 22831
بازدید: 443

مقاله سیستم حسابداری مالی و کنترل بودجه

مقاله سیستم حسابداری مالی و کنترل بودجه قابلیتهای هر سیستم مکانیزه ارتباط تنگاتنگ با محیط و امکانات ساخت فن آوری آن دارد. در گذشته منظور غایی از طرح مسئله مکانیزه نمودن عملیات جاری سازمان ها ، تسریع در انجام امور تکراری و افزایش دقت در انجام آنها بود ، به عبارت دیگر وجه “عملیاتی” سیستم ها کاملا” بر وجه “اطلاعاتی” آنها غلبه داشت.
دیدگاه حاکم بر ایجاد سیستم های مکانیزه ، تحت تاثیر شـــرایط وقت ، تبعیت از چهارچوب و روش های جاری را غایت کارکرد سیستم تلقی می کرد. به همین دلیل وظائف سیستم حسابداری مالی عمدتا” به انجام امور متعارف دفترداری و تهیه صورت های مالی ذیربط محدود می گردید.

مقاله سیستم حسابداری مالی و کنترل بودجه

درحالیکه نگرش وسیع تر به موضوع که براساس محمل های مادی و فنی روز امکان پذیر و در عین حال ضروری است ایجاب می نماید که هر سیستم مکانیزه علاوه بر بهبود بخشیدن به روش های انجام امور جاری ، امکان نظارت موثر بر روند عملیات و تامین نیازهای اطلاعاتی مدیریت را در این راستا عهده دار باشد. سیستم مکانیزه موجود با نگرش اخیر و با فرض محوری بودن سیستم مالی در راستای ایجاد یکپارچگی و تجمع در مجموعه عملیات یک سازمان تهیه و تدوین گردیده است و انتظار می رود که به عنوان هسته مرکزی “سیستم های اطلاعاتی مدیریت” (MIS) قادر به ایفای نقش مناسب باشد.

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۱۷

*******************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید