شناسه پست: 15751
بازدید: 395

بازار یابی  شبکه ای و بررسی اثرات مخرب آن بر اقتصاد کشور
فهرست مطالب
مقدمه
بازار یابی برای هیچ ( نقدی بر گلدکوئیست )
چرا فعالیت در بازاریابی چندسطحی قمار است؟
نظر مراجع در مورد سیستم های فروش شبکه ای و رد دلایل موجود مبنی بر عدم آگاهی مراجع
طعم تلخ گلدكوئست
اين سكه هم دو رو دارد
منابع
مقدمه
شايد در ابتدا كسي گمان نمي كرد اين   مسئله تا به اين حد گسترش يابد. نمونه هاي قبلي چنين مسائلي بسيار زود از گردونه خارج شدند و از رونق افتادند، اما اين دفعه قضيه فرق مي كند. شركت گلدكوئيست در آغاز ورودش به ايران طبقات پايين جامعه به لحاظ سواد اجتماعي و       اقتصادي – را هدف قرار داد. مردم عادي جامعه كه اطلاع چنداني از اصطلاح علمي       مورداستفاده اعضاي شبكه نداشتند، براحتي وارد بازي شدند و از آنجا كه بدرستي  نمي دانستند بايد چه كنند، اكثرا ضرر كردند. اين ضرر به شكايت آنها از شركت  گلدكوئيست و اعضاي اصلي اش در ايران منجر شد و قوه قضائيه در اولين برخورد، دستور فيلتر سايت هاي اينترنتي اين شركت و دستگيري اعضاي اصلي و سر شاخه هاي  آن را صادر كرد. گلدكوئيستي ها براي مدتي از سر و صدايشان كم كردند و در خفا    به جلساتشان ادامه دادند. زخم ها بايد ترميم مي شد و بازنگري در روش ها و  جامعه هدف، لازم بود. پس از مدتي دوباره فعاليت شديد علني آغاز شد. اين با  جوان ها مورد هجوم قرار گرفتند. روش ها تغيير كرد و علمي تر شد. دانشجويان كه  پيشتر از طريق روش هاي علمي و استدلال هاي منطقي كار شبكه را مردود اعلام مي كردند، اين دفعه خود تبديل به مبلغان شركت گلدكوئيست شدند و سرانجام كار ب آنجا رسيد كه نبايد. اين روزها كمتر جواني يافت مي شود كه پرزنت نشده باشد……….