برنامه ریزی ونقش آن درتأمین وتوسعه منابع انسانی
شناسه پست: 23079
بازدید: 493

مقاله برنامه ریزی ونقش آن درتأمین وتوسعه منابع انسانی

مقاله برنامه ریزی ونقش آن درتأمین وتوسعه منابع انسانی به طور عمده دو دلیل اساسی برای رویکرد استراتژیک به برنامه ریزی آموزشی براساس نیازهای واقعی کارکنان وجود دارد: اولین دلیل آن است که تغییرات فناوری، فشار شدیدی بر سازمان و مدیریت آن وارد می کند به گونه ای که پرداختن به آنها نیاز به کارکنانی با انواع خاصی از مهارتها و توانمندیهای خاص را ایجاب می کند. به طور مثال تصور حرکت به سوی نانو فناوری و جایگزینی فناوری‌های نرم افزاری به جای فناوری‌های سخت افزاری، نکات قابل توجهی را برای انواع مهارتهای مورد نیاز نیروی کار فعلی و کارکنانی که طی چند سال آینده وارد سازمان می‌شوند را در بر دارد.

مقاله برنامه ریزی ونقش آن درتأمین وتوسعه منابع انسانی

فهرست مطالب

مقدمه. ۱

مفهوم برنامه ریزی.. ۲

تعریف برنامه‌ریزی: ۳

مراحل برنامه‌ریزی: ۴

اصول برنامه‌ریزی: ۶

برنامه‌ریزی آموزشی چیست؟. ۸

اهمّیّت برنامه‌ریزی آموزشی: ۸

برنامه‌ریزی نیروی انسانی (man power planning): 9

تعریف و مفهوم توسعه انسانی: ۹

تعریف ومفهوم منابع انسانی: ۱۱

مدیریت منابع انسانی: ۱۱

تعریف توسعه: ۱۳

تعریف توسعه انسانی: ۱۳

تعریف توسعه پایدار: ۱۳

برنامه ریزی نیروی انسانی؛ پیشینه وضرورت: ۱۴

نقش برنامه ریزی آموزشی در توسعه و تأمین نیروی انسانی: ۱۵

رویکردی استراتژیک به فرایند برنامه‌ریزی آموزش: ۱۶

استراتژی آموزش: ۱۷

تدوین استراتژی برنامه‌های آموزشی: ۱۷

رویکردهای استراتژیک در برنامه ریزی آموزشی.. ۲۱

استراتژی‌های سازمانی و ساختار برنامه ریزی آموزشی.. ۲۳

فرایند پیشنهادی آموزش… ۲۵

مزایای برنامه ریزی استراتژیک آموزش… ۲۷

نتیجه گیری.. ۲۸

فهرست منابع. ۲۹٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫

مقاله برنامه ریزی ونقش آن درتأمین وتوسعه منابع انسانی

دیگر آنکه قابلیت جایگزینی مهارتهای مختلف و تقاضای نسبی متغیر برای یادگیری و بازآموزی مهارتهای فعلی، جنبه‌های تحریک کننده‌ای از هر برنامه آموزشی در حال رشد است که می‌بایست به جای برنامه‌های ثابت آموزشی به عنوان نقطه آغاز برنامه‌ریزی استراتژیک آموزش و تلفیق آموزش با استراتژی سازمانی به حساب آید. به استناد مشاهدات صورت پذیرفته، در شرایط فعلی، مدیران سازمانی دچار یک اشتباه منطقی شده‌اند و نیاز به نیروی انسانی با کیفیت بالا را ضرورتاً مترادف با تقاضای موثر اقتصادی فرض کرده‌اند. به گونه ای که بر این باورند که تقاضا برای مهارتها را می توان به طرق مختلف و با کمترین هزینه تامین کرد به نحوی که هیچگونه فشاری بر سازمان وارد نشود، به اعتقاد آنان هنگامی که یک راه بهینه برای پاسخ به نیازهای آموزشی، تامین نیروی انسانی مورد نیاز با کمترین هزینه است، تنها یک راه منحصر به فرد آموزشی برای آن وجود ندارد. در تقابل با این اندیشه باید گفت که نوع برنامه ریزی هر چه باشد و واقعیتها را مورد نظر قرار دهد یا ندهد لازم است که استراتژی و خط مشی آموزشی مشخصی ارایه گردد. در برنامه ریزی استراتژیک آموزشی ابتدا باید اهداف مشخص شوند.

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۱

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید