شناسه پست: 14585
بازدید: 342

ترمزهای ABS
فهرست مطالب تاريخچه ABS
سيستم ABS چه امكاناتي را فراهم مي آورد
مسافتهاي توقف
توقف در خط مستقيم
كنترل فرمان
سيستم ABS چيست
احتياط هاي پيشگيرانه در سيستم ترمز ضد قفل ABS
اصطلاحات مربوط به ABS
سيستم هاي باز و بسته
سيستم هاي مجتمع و غير مجتمع
توضيحاتي در مورد مدارهاي هيدروليكي ترمز
مدارهاي جلو- عقب مجزا
مدارهاي قطري مجزا
كانال هاي ABS
سيستم هاي يك كاناله
سيستم هاي سه كاناله
سيستم هاي چهار كاناله
سولونوئيد و شيرهاي موجود در ترمز ABS سمند LX
شيرهاي سولونوئيدي 3 وضعيتي
شيرهاي سولونوئيدي دو وضعيتي
اصول كاركرد و عملكرد كلي سيستم ABS در سمند LX
عملكرد كلي
كنترل قدرت
اجزاي سيستم ABS در سمند LX
سنسورهاي سرعت
آكومولاتور (واحد كنترل هيدروليك) در خودروي سمند LX
رابطه ي واحد كنترل هيدروليك با واحد كنترل الكترونيكي در خودروي سمند LX
ترمزهاي چرخ
عملكرد واحد هيدروليكي سيستم ABS
ترمز گيري عادي
فاز تثبيت فشار
فاز كاهش فشار
فاز افزايش فشار
معرفي شيرهاي برقي و اجزاي موجود در كنترل يونيت هيدروليكي سمند LX
واحد كنترل الكترونيك ECU در سمند LX
سيستم توزيع الكترونيكي نيروي ترمز EBU
اصول عملكرد سيستم
 تاريخچه ABS:
در ابتداي دهه 1970 كمپاني دايملر بنز گروهي از مهندسين و كارشناسان فني خود را مامور بررسي و آزمايش سيستمي نمود كه از سال 1959 پيشنهاد گرديده و به طور مقطعي بر روي آن كار شده بود.
گروه مهندسي دايملر بنز براي پيشبرد كار خود با كمپاني تلديكس وارد عمل شد و مدتها بر روي آن كار شد اما نتيجه مطلوبي نداد و گروه مهندسي مجبور گشتند قرارداد خود را با كمپاني فوق لغو كرده و يك قرار داد جديد با كمپاني بوش ببندند. اين گروه پس از ماهها فعاليت موفق گرديدند سيستم ضد بلوكه ترمز (ABS) را در اواسط دهه هفتاد عرضه كنند. بدين ترتيب كمپاني دايملر بنز اولين كمپاني بود كه توانست اين سيستم را به صورت گسترده در خودروهاي خود بكار گيرد.
كمپانيهاي (بي ام و) و ( تويوتا) در ادامه، فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كردند از اواسط دهه هشتاد تعداد بيشتري از كمپانيهاي سازنده شروع به نصب سيستم ضد بلوكه ترمز نمودند، مثل كمپانيهاي پژو، رنو، سيتروئن، لانچيا و خصوصاً هوندا كه موفق گرديد سيستم ضد بلوكه پيشرفته تري نسبت به ساير كمپانيها به روي خودروهايش نصب نمايد.
سيستمهاي اوليه ABS فقط چرخهاي عقب را كنترل مي كردند با اين هدف كه پايداري خودرو در هنگام عمل ترمز گيري بر روي سطح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بيشتري داشته باشد. به تدريج اين سيستم پيشرفته تر شده به شكلي كه در دهه هشتاد سيستمهاي ABS كه ترمز چهار چرخ را كنترل مي‌كردند بر روي خودروها نصب گرديد.
سيستم ABS امروزه در اكثر توليدات كمپانيهاي بزرگ خودرو ساز به صورت استاندارد بر روي خودروهاي شخصي و كاميونهاي سبك نصب مي شود و يا در برخي از خودروها به صورت انتخاب براي مشتري قرار داده مي شود…………