شناسه پست: 16905
بازدید: 408

پيشينة مديريت كيفيت: ‎Total Quality Management (T.Q.M)
فهرست مطالب پيشينه مديريت كيفيت
تاريخچه سيستم‎هاي كيفيت در ايران
مديريت كيفيت چيست؟
سير تحول مفاهيم كيفيت
آشنايي با مفاهيم كليدي در فرهنگ ‎T.Q.M: مشتري در فرهنگ ‎T.Q.M
كنترل در فرهنگ T.Q.M
كيفيت در فرهنگ ‎ T.Q.M
مديريت در فرهنگ ‎ T.Q.M
هدف اساسي مديريت كيفيت فراگير
سطوح قابل قبول كيفيت
هزينه كيفيت
شاخص‎هاي رقابتي
 اصول حاكم بر سيستم‎هاي  مديريت كيفيت
جمع‎بندي
تاريخچه تأسيس سازمان بين‎المللي استاندارد ‎(ISO)
استاندارد بين‎المللي ‎ISO 9000

تكامل ايزو ‎9000
متن استاندارد ‎ISO 9001-2000
نگرش فرايندي
سازگاري با ساير سيستم‎هاي مديريت
استانداردي بين‎المللي ‎ISO 9002
استاندارد بين‎المللي ‎ISO 9003
استاندارد بين‎المللي ‎ISO 9004
 ارتباط ‎ISO 9001، ‎ISO 9004
اقدامات لازم براي دريافت گواهي‎نامه
سازمان تأكيد كننده
شركت‎هاي گواهي دهنده
دريافت گواهي‎نامه
استقبال جهاني از استانداردهاي سري ايزو ‎9000
نگرشي در روند كار در آمريكا و كانادا
چگونگي شروع كار
عملكرد استراليا در زمينه استانداردهاي سري ‎ISO 9000
منابع و مآخذ………….
استانداردهاي كيفيت را براي نخستين بار دولت انگلستان، پس از جنگ جهاني اول، به صورت مدون ايجاد كرد. در آن زمانم، مؤسسه هواپيماسازي پادشاهي انگليس به منظور بالا بردن ضريب اطمينان هواپيماهاي ساخت خود به تهية راهكارهاي روشمند دست زد.
سازمان بين‎المللي استاندارد پس از جنگ جهاني دوم در سال 1946 تأسيس شد و در سال 1987 استانداردهاي جهاني نظام كيفيت موسوم به استانداردهاي ‎ISO 9000 را تدوين و ارائه كرد.
در حال حاضر بسياري از شركتها در مناطق تحت تحت فعاليت خود، واردات كالاهايي را مي‎پذيرند كه از اين استانداردها پيروي كنند. در چنين شرايطي براي بهبود كيفيت توليدات، افزايش يافته است؛ زيرا در غير اين صورت شركت‎هاي رقيب كه توليدات خود  را با كمترين قيمت و بهترين كيفيت ارائه مي‎دهند، گوي سبقت را خواهند ربود و آنهايي كه نتوانند سطح توليدات خود را با استانداردهاي جهاني تطبيق دهند، خود به خود از گردونه حذف خواهند شد…………….