شناسه پست: 1377
بازدید: 432

دانلود مقاله بررسی تأثیر آموزش نقشهای پرستاری بر میزان آگاهی و نگرش پرستاران، پیرامون مراقبت از مبتلایان به مولتیپل اسکروزیس در بیمارستانها آموزشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران ۱۳۸۲

موضوع پژوهش:
بررسی تأثیر آموزش نقشهای پرستاری، بر میزان آگاهی و نگرش پرستاران، پیرامون مراقبت از مبتلایان به مولتیپل اسکلروزیس در بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران ۱۳۸۲ .
مقدمه:
مشکلات بهداشتی مزمن در تمام سنین افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در سنین بسیار کم، میانسالی، یا سالخوردگی بروز می‌کند از جمله این مشکلات: بیماریهای دستگاه عصبی می‌باشد که در صورت بروز بیماری، بهبودی از آن بکندی صورت می‌گیرد، سیر این بیماریها قابل پیش‌بینی نبوده و مشکلات و مسائل مربوط به دستگاه عصبی، با گذشت زمان تغییر شکل می‌دهند و روی تمام جوانب زندگی اثر می‌گذارند. جهت کنترل و درمان این بیماریها به تیم چند مسئولیتی ماهر و مجرب نیاز می‌باشد.
بیان مسئله:
بیماریهای مزمن به مسائل یا بیماریهای طبی، همراه علائم یا معلولیتهایی که مستلزم درمان طولانی ( ۳ماه یا بیشتر ) باشند، گفته می‌شود. طبق آخرین آمار بدست آمده بعد از عقب ماندگی ذهنی ۸۴% و سرطانهای تنفسی ۱۵% ، اسکروز متعدد ۷۰% افراد ناتوان در اثر بیماریها را تشکیل می‌دهند.

بیماریهای دمیلینیزاسیون به خاطر شیوعشان و تمایل آنها به گرفتار کردن جوانان دارای اهمیت زیادی می‌باشند هاریسون ( ۲۰۰۱ ) می‌نویسد: همه بیماریهای دمیلینیزاسیون دارای مشخصه مشترک التهاب و تخریب میلین دستگاه عصبی مرکزی می باشند (ص ۳۷۳ ) سیر این بیماریها ممکن است حاد ( انسفالومیلیت حاد ) و یا مزمن ( مولتیپل اسکروزیس ) باشد.

این بیماریها به دو دسته ارثی و اکتسابی نیز تنظیم می‌شوند، بیماری MS شایعترین بیماری دمیلینیزاسیون اکتسابی می‌باشد ( سیسیل، ۲۰۰۱ ، ص۱۰۶۴ ) MS بیماری مزمن و پیشرونده دستگاه عصبی مرکزی می باشد که نقاط مختلف میلین را تحت تأثیر قرار می‌دهد این میلین در سرتاسر مغز و نخاع و اعصاب بینایی وجود دارد ( گریفیت[۱]، ۲۰۰۲ ، ص۱ ) ] میلین ماده‌ای متشکل از چربی و پروتیئن است که اطراف اکسون را احاطه کرده و موجب هدایت سریع امواج عصبی می‌گردد ([۱] – GriFFith

فهرست مطالب

موضوع پژوهش

بیان مسئله

اهداف پژوهش

هدف کلی

اهداف جزیی

فرضیه‌های پژوهش

تعریف واژه‌ها

پیش فرضها

محدودیتهای پژوهش

محدودیتهای در اختیار پژوهشگر

محدودیتهای خارج اختیار پژوهشگر

 اهمیت پژوهش

منابع فارسی

منابع انگلیسی

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات :۲۵

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید