شناسه پست: 10507
بازدید: 336

دانلود مقاله گیربکس اتوماتیک خودرو

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول
1-1-تاریخچه پیدایش گیربکس اتوماتیک
1-2-1- انواع گیربکس
2-2-1- اورداریو چیست؟
3-2-1- ارزش یک اوردرایو
1-3-1- گیربکس اتوماتیک
2-3-1- اجزای اصلی گیربکس‌های اتوماتیک
فصل دوم
1-2-کوپلینگ هیدرولیکی و مبدل گشتاور
2-2-تاریخچه کوپلینگ هبدرولیکی و مبدل گشتاور
1-3-2- کوپلینگ هیدرولیکی
2-3-2- ساختمان و اساس ار کوپلینگ هیدرولیکی
3-3-2- نسبت سرعت
4-3-2- یک گریپ فروت فلزی (A Metalic Grapefruit)
5-3-2- کارکرد کوپلینگ هیدرولیکی (Fluid Cupling Operation)
1-4-2- مبدل گشتاور  (Torque Converter)
2-4-2- ساختمان مبدل گشتاور (Torque Converter Constructio)
3-4-2- استاتور (انعکاس کننده)    Stator (reactor)
4-4-2- لزوم استاتور
5-2- مبدل گشتاور چند عضوی Multi – Element Torque Converters
6-2- مبدلهای اولیه
7-2- کلاچ یک طرفه  (one – way clut ch)
1-8-2- کارکرد مبدل گشتاور Torque Converter Operation
2-8-2-حالت افزایش گشتاور  Torque multiplication phase
3-8-2- قانون نیوتن
4-8-2- حالت کوپلینگ  Coupling phase
5-8-2- سرعت استال  Stall Speed
1-9-2- ظرفیت مبدل
2-9-2- مبدلهای با ظرفیت متغیر
1-10-2- قفل مبدل گشتاور
2-10-2- مبدلهای با قفل هیدرولیکی
3-10-2- کنترل کلاچ هیدرولیکی مبدل
4-10-2- قفل مبدل گریز از مرکز
11-2- خلاصه
فصل سوم
1-3- مجموعه چرخدنده‌های سیاره‌ای در گیربکس‌ها
2-3- مجموعه چرخدنده‌های خورشیدی یا سیاره‌ای
3-3- تعاریف
1-4-3- قوانین طرز کار دنده‌های خورشیدی
2-4-3- قانون خلاص
4-4-3-قانون اوردرایو
5-4-3- قانون حرکت مستقیم
6-4-3- قانون دنده عقب
فصل چهارم
1-4- سیستم های خورشیدی در گیربکس‌های اتوماتیک
1-2-4- سیستم خورشیدی گیربکس سه سرعته تورک فلایت کرایسر
2-2-4- علایم ویژه راه اندازی
1-3-4-مسیر قدرت در دنده‌های خورشیدی
2-3-4- خلاص
3-3-4- دنده یک
4-3-4- دنده دو
5-3-4- دنده مستقیم یا دنده 3
6-3-4- دنده یک دستی (1)
7-3-4- دنده عقب
8-3-4- پارک
فصل پنجم
1-5-ابزار و وسایل اجرائی
1-2-5- باندهای گیربکس
2-2-5- طراحی باند
1-3-5- سروهای هیدرولیکی
2-3-5- نیروی سرو
3-3-5- مکانیزم‌های سرو
4-3-5- تنظیم مکانیزم سرو
5-3-5- میله‌ها و ستونهای سرو
1-4-5- انباره‌های هیدرولیکی
2-4-5- انباره‌های نوع پیستونی مستقل
3-4-5- انباره های نوع پیستونی یکپارچه
4-4-5- انباره‌های نوع سوپاپی
1-5-5- کلاچهای هیدرولیکی چند دیسکی
2-5-5- کلاچهای نگهدارنده
3-5-5- کلاچهای گرداننده
4-5-5- عملکرد کلاچ
5-5-5-دریچه تخلیه و ساچمه تنظیم کلاچ
6-5-5- انواع فنرهای کلاچ
7-5-5- فنر دیافراگمی
8-5-5- نحوه عملکرد کنترل کلاچ
9-5-5-نیروی متغیر درگیری کلاچ
6-5-کلاچهای یک طرفه
1-7-5- کاربرد ابزار و وسایل اجرائی
2-7-5- گیربکس دو سرعته ساده – نوع اول
3-7-5- گیربکس دو سرعته ساده – نوع دوم
8-5- ترمز موتوری
فصل ششم
1-6- سیستم‌های هیدرولیکی گیربکس‌های اتوماتیک
2-6-پمپ های هیدرولیکی
3-6- سوپاپهای هیدرولیکی
4-6- سیستم تهیه فشار
5-6- سیستم سوپاپ دریچه گاز
6-6- سیستم سوپاپ تعدیل خلائی
7-6- سیستم سوپاپ گاورنر
8-6- سوپاپ کنترل دستی
9-6- وضعیت های خلاص و پارک
10-6-وضعیت حرکت D در دنده یک خودکار
11-6-وضعیت خودکار حرکت D در حالت دنده مستقیم
12-6-گیربکس اتوماتیک سه سرعته (نمونه)
13-6- بدنه سوپاپ
14-6- خلاصه
فصل هفتم
1-7-انتخاب یک نمونه گیربکس اتوماتیک
2-7- ابزارهای اجرایی به کار رفته
3-7-نسبت دنده ها
1-4-7- جریان قدرت در دنده یک دستی و دنده یک اتوماتیک (DI)
2-4-7- جریان قدرت در دنده 2 اتوماتیک (D2)
3-4-7- جریان قدرت در دنده عقب
1-5-7- چرخدنده های مارپیچ
2-5-7- نسبت بین قطرهای چرخدنده‌ها
6-7- پیش فرض‌های لازم برای شروع طراحی
7-7- طراحی محور گیربکس
8-7- یاتاقان لغزشی
9-7- طراحی چرخدنده رینگی جلو
10-7-طراحی چرخدنده‌های اقماری
11-7-طراحی چرخدنده خورشیدی
 (این پروژه فاقد عکس می باشد)