شناسه پست: 6403
بازدید: 428

افزایش کارایی نیروگاه گازی توسط خنک سازی ورودی (fogging)
فهرست مطالب
فصل اول  –  انواع نيروگاهها1
نيروگاه آبي1
نيروگاه بخاري5
نيروگاه هسته ای11
نيروگاه  اضطراری16
نيروگاه گازی17
فصل دوم – ساختمان توربين گازي25
کمپرسور25
محفظه احتراق28
توربین36
فصل سوم – تعريف مسأله و ضرورت خنك كردن هواي ورودي كمپرسور  39
سیستمهای خنک کننده تبخیری42
1-سیستم air washer43
2-سیستم خنک کننده media43
3-سیستم فشار قوی fog44
سیستمهای خنک کننده برودتی46
1-چیلرهای تراکمی46
2-چیلرهای جذبی47
سیستمهای ذخیره سازی سرما49

فصل چهارم 51
سیستم تماس مستقیم53
سیستم غیر تماسی54
خنک سازی تبخیری به وسیله فاگینگ(مه پاشی54
تولید fog61
توزیع اندازه ذرات61
ملاحظات خوردگی در کمپرسورهای توربین گاز61
نحوه توزیع fog-فاکتور موثر بر تبخیر62
سیستم کنترل63
مکان نازلها در توربین گازی64
کیفیت اب مصرفی65
نمودار رطوبت سنجی پاشش ورودی66
شرایط محیطی و قابلیت کاربرد پاشش fog در ورودی 68
اسیب FOD69
موارد یخ زدگی70
تحریک کمپرسور70
تغییر شکل حرارتی ورودی71
مسایل مربوط به خراب شدن71
خوردگی در مجرای ورودی72
فرسودگی روکش کمپرسور73
انتخاب سیستم مناسب74.
بررسی اقتصادی74
خنك سازي هواي دهانة ورودي – ويژگي طراحي و عوامل اقتصادي83
امور اقتصادی و مالی (تأمین بودجه94
راه حل  b/o /o در polar works95
سرمایه گذاری بلند مدت در مقابل سرمایه گذاری کوتاه مدت 101
راهکار POLAR WORKS110
مقایسه تکنولوژی فاگینگ در مقابل سیستم POLAR113
ظرفیت و گنجایش اضافی و عوامل اقتصادی و اعتباری آن 128
ارزيابي بهينه سازي پروژه هاي نيروي جديد با خنك كردن هواي ورودي به توربين گازي128
سیستم خنک کننده مهی با روش نوری برای توربین گازی157
خنک سازی دهانه هوا برای توربینهای گازی با سیستم optiguide160
تزریق  swirl flashبرای بهبود کارکرد نیروگاه167
فصل پنجم 186
راه هوشمندانه‌اي براي رسيدن به قدرت بيشتر از يك توربين گازي وجود دارد
چکیده مطالب187
خنک سازی ورودی190
مه پاشی((fogging191
اثر فاگینگ در نیروگاه قم197
پیوست235
منابع 241