شناسه پست: 11060
بازدید: 358

تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه

فهرست مطالب:
طرح تولید
پیشگفتار
تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه
1- کلیات
1-1-   توضیح مختصری در مورد طرح تولید
1-2 مواد مورد استفاده
2-بررسی ویژگیهای طرح
3-مختصری در مورد آشنایی
با حالت شیشه ای ماده
3-1-بررسی تاریخی
3-2-تعریف و طبقه بندی
3-3-طبیعت حالت شیشه ای
3-4-ساختمان اتمی
3-5-سختی وجلای شیشه
4-شرح عملیات تولید
4-1-مرحله اول (دپو)
4-2-مرحله دوم (قسمت آسیاب)
4-3-مرحله سوم (قسمت ذوب مواد)
4-4-مرحله چهارم (مرحله قالبگیری وایجاد مقاومت نشکن)
4-5-مرحله پنجم (مرحله لایه گذاری)
4-6-مرحله ششم (مرحله ازمایش کیفی قطعه بسته بندی)
ضمائم
ذخایر معدنی کشور ودیعه ای الهی است که می بایستی با حزم و دور اندیشی و برنامه ریزیهای هماهنگ ، مولد و معقول ، برای بهبود و توسعه اقتصادی کشور ، بصورتی مؤثر مورد بهره برداری قرار گیرد . در توجیه و تعلیل این امر ، کافیست بیاد داشته باشیم که این سرمایه های الهی از یک سو محدوداند و از سوی دیگر به همه نسلهای این مرز و بوم تعلق دارند . از این جهت منطقی آن است که این ذخایر ، در تقویت ، توسعه صنایع مادر و مولد ، بنحوی خداپسندانه با بیشترین بازدهی بکار گرفته شود .
بسیاری از صنایع کشور از قبیل صنایع فولاد ، دفاع ، ماشین سازی ، کشاورزی ، الکترونیک ، دارویی ، رنگسازی ، ساختمانی ،‌ نسوز ، سیمان و … به نحوی مواد خام مصرفی را از مواد معدنی تهیه می نمایند . شیشه نیز یکی از با ارزش ترین صنایع محسوب می شود که مواد خام مورد مصرف آن از مواد معدنی تهیه می شود .
امروزه ، رشد جمعیت و توسعه کشور و متعاقب آن تأمین فراینده مسکن و احداث محتمعهای مسکونی ، اداری و صنعتی جایگاه ویژه ای را برای تولید و بهره وری از این صنعت ( صنعت شیشه ) منظور داشته است . شیشه به عنوان ماده ای مهم در بخشهای مختلف زندگی انسان کاربرد دارد . کاربرد شیشه در صنایع ساختمانی به صورت شیشة در و پنجره بر همگان روشن است . به راستی اگر شیشه نبود اتاقهای بدون پنجره و تاریک مسلماً نمی توانست برای انسان خوشایند باشد . تعداد ساختمانی زیبایی که نمای خارجی آنها از شیشه است روز به روز افزایش می یابند .