شناسه پست: 16625
بازدید: 415

مديريت زنجيره تامين
فهرست مطالب
1- مقدمه
2- تاريخچه پيدايش مديريت زنجيره تامين
3- مفهوم زنجيره تامين
4- مفاهيم مرتبط با زنجيره تامين
5- مفهوم مديريت زنجيره تامين
6- ضرورت هاي مديريت زنجيره تامين
7- عناصر مديريت زنجيره تامين
8- فرايندهاي اصلي مديريت زنجيره تامين
9- مدل توسعه اتحاد در مديريت زنجيره تامين
10- انواع شبكه هاي تامين كننده
11- رويكردهاي مختلف در مديريت زنجيره تامين
12- کاربردهای اینترنت در مدیریت زنجيره تامين
13- موارد به كارگيري اینترنت در مدیریت زنجيره تامين
14- مزاياي به كارگيري اینترنت در مدیریت زنجيره
تامين
15- موانع به کارگیری و گسترش اینترنت در مدیریت زنجیره تامین
16- نتيجه گيري
16- منابع و ماخذ
1- مقدمه
در دنياي رقابتي امروز با توجه به ويژگي هاي محيط هاي جديد توليدي و طبيعت مشتريان، ديگر شيوه هاي مديريت توليد گذشته كه يكپارچگي كمتري را در فرآيندهايشان دنبال مي كردند، كارآيي خود را از دست داده اند و امروزه شركت ها نيازمندند تا يكپارچگي منظمي را در تمام فرآيندهاي توليدي، از ماده خام گرفته تا مصرف كننده نهايي، ايجاد كنند (شان، 2006).
رويكرد جديدي كه در سال هاي اخير بر مديريت عمليات حاكم شده، رويكرد مديريت زنجيـره تامين است. زنجيره تامين شبكه اي از تسهيلات و مراكز توزيع است كه وظايف تهيه و تدارك مواد خام، تبديل آن به محصولات نهايي و واسطه اي و توزيع محصولات نهايي به مشتريان را انجام مي دهد. زنجيره هاي تامين در سازمان هاي توليدي و خدماتي وجود دارند، هرچند كه پيچيدگي زنجيره ممكن است از صنعتي به صنعت ديگر و از شركتي به شركت ديگر به شدت تغييركند (فيض آبادي، 1382، ص47). مديريت زنجيره تامين به عنوان يك رويكرد يكپارچه براي مديريت مناسب جريان مواد و كالا، اطلاعات و جريان پولي، توانايي پاسخگويي به اين شرايط را داراست (غضنفري و ديگران، 1380، ص20)………………..