شناسه پست: 17420
بازدید: 398

مقايسة خودپندره دختران و پسران نوجوان
فهرست مطالب
فصل 1    
مقدمه 3
1-1      بيان مسئله 7
2-1      پرسشهاي پژوهش 10
3-1      ضرورت پژوهش 10
4-1      اهميت پژوهش 13
5-1      فرضيات پژوهش 13
6-1متغيرها و تعاريف آن13
فصل 2
مقدمه 16
الف : ادبيات و نظرات خودپنداره:
1-2      خود و تعريف آن 19
2-2      تاريخچه كشف مفهوم خود 20
3-2      انواع خود 23
4-2فرآيند تشكيل خود، خودپنداره و ادراك آن   27
5-2نظريه‌هاي “خود” و خودپنداره34
5-2-1 خود در دیدگاه فروید35
5-2-2 خود از دیدگاه آدلر38
5-2-3 خود در دیدگاه آلبرت الیس40
5-2-4 خود از دیدگاه اریک برن41
5-2-5 خود از دیدگاه یونگ45
5-2-6 خود از دیدگاه گلاسر46
5-2-7 خود از دیدگاه راجرز47
5-2-8 خود از دیدگاه مدل انگیزشی54
5-2-9 خود از دیدگاه کوپر اسمیت56
5-2-10 خویشتن از دیدگاه آلپورت61
عزت نفس از دیدگاه اسلام64
نیازهای مرحله نوجوانی67
ب: تحقيقات انجام شده در مورد خودپنداره.. 72
فصل 3
مقدمه79
1-3 جامعة آماري و ويژگي آن 80
2-3 نمونه و ويژگيهاي آن 80
1-2-3 روش نمونه‌گيري 81
3-3 -ابزار پژوهش 81
1-3-3 آزمون خودپنداره راجرز82
2-3-3روايي و پايايي ابزار پژوهش 83
4-3روش اجراي آزمون 86
5-3نمره‌گذاري آزمون 87
6-3روش جمع‌آوري داده‌ها 88
7-3    روش تجزيه و تحليل داده‌ها 88
فصل 4
جداول و نمودارها90
فصل 5
مقدمه100
1-5 خلاصه تحقیق101
2-5 محدودیت ها102
3-5 پیشنهادات103
منابع و پیوست ها104
چكيده :
هدف از پژوهش حاضر مقايسة خودپندره دختران و پسران نوجوان مي‌باشد بدين منظور 30 نفر از دانش‌آموزان دختر و 30 نفر از دانش‌آموزان پسر سال سوم راهنمايي منطقة 4 شهر تهران از طريق نمونه‌گيري خوشه‌اي چند مرحله به گونة تصادفي انتخاب شدند پس از انتخاب نمونه‌هاي تحقيق از آنها خواسته شد تا به آزمون خودپنداره راجرز پاسخ دهند تا ارتباط آنهامورد بررسي قرار گيرد. پس از جمع‌آوري داده ها از T مستقل براي تجزيه و تحليل فرضيه پژوهش استفاده گرديد و اين نتيجه بدست آمد كه بين خودپنداره دختران و پسران نوجوان تفاوت معناداري وجود ندارد…………