دانلود مقاله فلسفه تعليم و تربيت در جهان امروز
شناسه پست: 22507
بازدید: 430

دانلود مقاله فلسفه تعلیم و تربیت در جهان امروز

دانلود مقاله فلسفه تعلیم و تربیت در جهان امروز فلسفه تعلیم و تربیت درجایگاه یکی از فلسفه‌های مضاف، از دو زاویه قابل بررسی و مطالعه است: ۱٫ دیدگاه‌های فیلسوفان درباره تعلیم و تربیت؛ ۲٫ رشته دانشگاهی. فلسفه تعلیم و تربیت از نگاه اول، تاریخی به قدمت اندیشه‌ورزی و نظریه پردازی فیلسوفان شرق و غرب عالم در باب تربیت دارد؛ اما از نگاه دوم حدود یک قرن از عمرش سپری می‌شود.

دانلود مقاله فلسفه تعلیم و تربیت در جهان امروز

از فلسفه تعلیم و تربیت، بسته به نوع دید و مبانی فلسفی متناسب با آن، مفاهیم و تعاریف گوناگونی ارائه شده است: استنتاج آرای تربیتی از مبانی فلسفی، کاربرد فلسفه در تعلیم و تربیت، نظریه عمومی تعلیم و تربیت، تحلیل و پردازش مفاهیم و گزاره‌های تربیتی و مانند آن. نگارنده این مقاله، فلسفه تعلیم و تربیت را تبیین و اثبات مبادی تصوری و تصدیقی تعلیم و تربیت تلقی می‌کند و در سه سطح پیش استنتاجی یا باز یافت، استنتاجی یا کشف، و فرا استنتاجی یا خلق به بررسی فلسفه تعلیم و تربیت می‌پردازد. طراحی و اجرای تدابیر و راهکارهایی در سه سطح بازیافت، کشف و خلق، از شرایط اساسی پی‌ریزی فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است.

دانلود مقاله فلسفه تعلیم و تربیت در جهان امروز

رشته فلسفه تعلیم و تربیت، تحولات و تطوراتی را پشت سر نهاده که در دو مرحله قابل تشخیص و بررسی است؛ مرحله رویکرد ایسم‌ها و مرحله رویکرد تحلیلی. فلسفه تعلیم و تربیت در حال حاضر در مرحله پساتحلیلی و مشتمل بر رویکرد‌ها و دیدگاه‌های متنوعی در جهان غرب است. واژگان کلیدی: فلسفه تعلیم و تربیت، مفهوم فلسفه تعلیم وتربیت، تحولات فلسفه تعلیم و تربیت. مقدمه فلسفه تعلیم و تربیت (philosophy of education) به منزله یکی از حوزه‌های معرفت بشری، از دو دیدگاه قابل مطالعه و بررسی است: ۱٫ دیدگاه‌های فیلسوفان درباره تعلیم وتربیت؛ ۲٫ رشته دانشگاهی. فلسفه تعلیم و تربیت از دیدگاه اول، یک حوزه معرفتی دیرپا و کلاسیک است که تاریخی به قدمت تاریخ تأملات فیلسوفان در باب تعلیم و تربیت دارد.

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۲۵

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید