مقاله مدیریت در سازمانهای مجازی
مقاله مدیریت در سازمانهای مجازی دانش یکی از عوامل تاثیرگذار در کسب مزیتهای رقابتی و منابع جمعی است. در سالهای گذشته شاهد ظهور رویکردهای بیشماری در زمینه مدیریت دانش بوده ایم که مدیریت دانش در سازمانهای مجازی ، یکی از رویکرد های جدید در این زمینه است. تعاملات در حوزه مدیریت دانش، پیچیده و شامل مذاکره،اشتراک، و به کارگیری دانش در همه ابعاد سازمان است.با رشد تکنولوژیهای ارتباطی و به دنبال آن گسترش کاربرد سازمانهای مجازی در محیط به شدت در حال تغییر امروزی و شکل گیری انبوه اطلاعات و دانش در آنها، ضرورت به کارگیری ابزارها و فرایندهای مدیریت دانش برای بهره برداری و کسب مزیت رقابتی به خوبی نمایان می گردد.
واژه های کلیدی: مدیریت دانش، سازمان مجازی،مزیت رقابتی، دانش.
مقاله مدیریت در سازمانهای مجازی
امروزه مرزهای ثابت و مشخص سازمانی به دلایل مختلف از جمله تغییرات گسترده در بازار (شکل و فرم، زمان پاسخ گویی، محل پاسخ گویی، کیفیت، خدمات پس از فروش و … ) و عوامل موفقیت سازمانهای کنونی ( سرعت، انعطاف پذیری، یکپارچگی، نوآوری و …) تغییر یافته و مرزهای منعطف و متحرک جایگزین این مرزهای ثابت شده است. به طور کلی سه نوع کسب و کار۳ در سازمانها قابل مشاهده است: کسب و کار ارتباط با مشتری، ابداع محصول و کسب و کار زیر ساختها. نزدیک به یک قرن است که نظریه های اقتصادی فرض می کنند که مدیریت تمامی این کسب و کارها باید به صورت یکجا و در یک سازمان انجام پذیرد چرا که اگر در سازمانهای مجزا باشد، هزینه های ارتباطات ظهور می کنند. باظهور مفهوم سازمانهای مجازی و پیشرفت تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، مشخص گردید که می توان این کسب و کارها را در سازمانهای مجزا و حتی با هزینه بسیار کمتر، مدیریت و اجرا کرد.
مقاله مدیریت در سازمانهای مجازی
فهرست منابع:
[۱] Malhotra Y. (2000).Knowledge management and Virtual Organization, Idea group Publishing, USA.
[۲] Drucker P. (1992).The new society of organizations. Harvard business Review.70(5),95-104.
[۳] Alavi M,Leidner D.(2005). Knowledge management and knowledge management systems. MIS Quarterly,25(1),107-136.
[۴] Santosus N, Surmac P. (2001).The ABCs of Knowledge Management. Available at: http://www.cio.com/research/knowledge/edit/kmabc.html.
[۵] Riebere V.(2001).Assesing Knowledge management initiative Successes as a Function of Organizational Culture. The school of engineering and applied science of the George Washington university.
[۶] Amrit A.(2002). The knowledge Management Toolkit. PrenticeHall USA.
[۷] The university of Chicago .(2004). Available at :
http://www.humanities.uchicago.edu/faculty/mitchell/glossary2004/virtuality.htm
[۸] Burn J, Ash C, (2000).Knowledge Management Strategies for Virtual Organisations,13(1).
[۹] Kalher K.(2002).The virtual corporation organizational concepts and implications.department of organization and planning school of business , university of Vienna.
فرمت : قابل ویرایش | word| صفحات : ۲۰
******************************************************
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد
برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید