دانلود مقاله نرم افزارهای سیستم خبره
شناسه پست: 24223
بازدید: 464

دانلود مقاله نرم افزارهای سیستم خبره

دانلود مقاله نرم افزارهای سیستم خبره ارزیابی سیستم خبره برنامه ریزی تولید(GENESYS): امروزه روند روبه رشد پیچیدگی در صنایع تولیدی و نیاز به کارایی بیشتر، چرخه تولید محصول کوتاه تر، انعطاف بیشتر، کیفیت بهتر محصولات ، ارضای هرچه بهتر توقعات مشتریان و هزینه های کمتر چهره تولید را تغییر داده است. یک چالش بزرگ برای شرکتهای امروزی تنها این نیست که چگونه خود را با این محیط متغیر تجاری سازگار کنند بلکه همچنین برای آنها این موضوع مطرح است که چگونه از وضعیت به وجود آمده برای ایجاد برتری های رقابتی استفاده کنند. به منظور دستیابی به چنین مزایایی ، شرکتها به دنبال راههایی برای بهینه کردن عملیات در سیستم های تولیدی خود هستند.برنامه ریزی تولید یکی از حیاتی ترین بخشهای سیستمهای تولیدی است. کلاسن و مالستروم (۱۹۸۲) اهمیت برنامه ریزی تولید را اینگونه بیان می کنند:

صدها ربات و یا تجهیزات کنترل کامپیوتری که میلیونها دلار برای آنها هزینه شده باشد، چنانچه به خاطر برنامه زمانبندی غلط ، مورد استفاده نامناسب قرار گیرند دارای کمترین ارزشی نیستند.

دانلود مقاله نرم افزارهای سیستم خبره

معرفی نرم افزار های سیستم خبره

نرم افزارهای سیستم خبره

مثالی کاربردی از یک سیستم خبره :

دانلود مقاله نرم افزارهای سیستم خبره

از آنجایی که مکانیزم برنامه ریزی تولید سنتی و متمرکز در مقابل از انعطاف کافی برای پاسخگویی به شرایط جدید رقابت جهانی برخوردار نبود، بسیاری از از شرکتهای تولیدی تصمیم به استفاده از سیستمهای هوشمند گرفتند. تکنولوژی سیستمهای خبره راهی برای غلبه بر چنین مشکلاتی و شیوه ای برای طراحی و پیاده سازی محیطهای تولید هوشمند توزیع شده فراهم می آورد.

در دهه گذشته  علاقه برای بهره گیری از سیستمهایی که آنها را سیستمهای خبره   ( یا سیستمهای مبتنی بر دانش[۳])می نامند در حد وسیعی گسترش یافته است. سیستمهای خبره ابزارهای قدرتمند و منعطفی را برای حل مسائل مختلفی که نمی توان آنها را توسط روشهای سنتی و رایج حل کرد فراهم کرده است. از طرفی بسیاری از محققان و نویسندگان بر این نکته اجماع دارند که سیستم خبره می تواند تاثیر به سزایی در بهبود برنامه ریزی و زمانبندی تولید داشته باشد. این قسمت در نظر دارد بکارگیری سیستم خبره مبتنی بر دانش را برای زمانبندی تولید اثربخش در شرکتهای تولیدی متوسط و کوچک معرفی کند. هدف اصلی مولف از این بخش معرفی حل مسائل زمانبندی با استفاده از روش سیستم خبره و نشان دادن نحوه توسعه چنین سیستم هایی است . برای آشنایی خوانندگان، در بخش قبلی  مفاهیم سیستم خبره بیان شد و در این قسمت روش سیستماتیک توسعه آن بیان می شود.

دانلود مقاله نرم افزارهای سیستم خبره

فهرست منابع:

.الهی،شعبان؛ رجب زاده، علی.(۱۳۸۲).سیستمهای خبره الگوی هوشمند تصمیم گیری. تهران:شرکت چاپ و نشربازرگانی.

Anne Olsen.” ARTIFICIAL INTELLIGENCE”۲۰۰۰[on-line].Available:

http://www.slais.ubc.ca/courses/libr500/2000-2001-wt1/www/a_olsen

Charles W. Baily,Jr.” Intelligent Library Systems:Artificial Intelligence Technology And Library Automation Systems”۱۹۹۱[on- http://eprints.rclis.org/archive/00001497 line].Available:

Expert systems”۲۰۰۴[on-line]. Available: http://www.everything2.com/index.pl?node_id=162097

James G. Williams and Ken Sochats.” Application of Expert Agents/Assistants in Library and Information Systems”۲۰۰۵[on-line].Available: http://ltl13.exp.sis.pitt.edu/Website/Webresume/ExpertAgentsPaper/Expert.htm

School Of Library And Information Science, Indiana University,” Artificial Intelligence And Libraries”,۱۹۹۹[on-line]. http://www.dochzi.com/l600/index.htm Available:

ArtificialIntelligence:Aknowledge-Based Approach”,by Morris W. Firebaugh, 1988

“Artificial Intelligence:A modern Approach”,by Russel & Norvig. 1995.

 

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۸

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید