پروژه جو سازماني در مؤسسات آموزش عالي دولتي و غيرانتفاعي
شناسه پست: 22439
بازدید: 499

پروژه جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی

پروژه جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی دردنیای امروز، مؤسسات آموزش عالی به عنوان مراکزی برای پاسداری از دانش موجود و محیطی برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته می شوند.از طریق این موسسات است که حقایق جدیدی که راهگشای حل مسائل انسان ها و جوامع بشری باشند،کشف می شود.از این رو تکلیف برقرارکردن الگوی سازمانی و چگونگی اداره کردن چنین موسساتی روشن است.در این میان،متغیرهایی نظیر فرهنگ سازمانی،جو سازمانی،الگوهای تصمیم گیری و مشارکت کارکنان در امور سازمان نقشی انکار  ناپذیر را در پیشبرد اهداف سازمان دارا هستند.

  • تسلیمی (۱۳۸۴)در این خصوص اشاره می نماید که در عصر اطلاعات، مدیریت اثربخش و موفقیت آمیز سازمانها به توانمندی گردانندگان آنها در حل مسائل ساختار نیافته،شکار فرصتها، استفاده مدبرانه ازشایستگی های سازمان و کسب برتری رقابتی از طریق تصمیم گیری و اتخاذ تصمیمات صحیح بستگی دارد.کیفیت تصمیمات با تلفیق دانش،تخصص،مهارت و رویکرد افراد متعدد درگیر در فرایند تصمیم گیری و هم افزایی حاصل از آن بهبود می یابد.
  •     تأثیر تصمیمات مشارکتی بر کارکرد سازمان‌ها تصمیم‌گیرندگان را مجاب نموده که نگاه ویژه‌ای به مشارکت‌ کارکنان در تصمیم‌گیری‌های سازمانی داشته باشند .از این‌روست که پرستون و پست معتقدند که: انقلاب اول در علم مدیریت، انقلاب استبداد مدیران بود و انقلاب دوم، انقلاب جدایی مالکیت از مدیریت و انقلاب سوم که مهم‌ترین انقلاب در مدیریت است، انقلاب مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها است (طولابی، ۱۳۸۱، ۵۹).

پروژه جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی

فهرست مطالب

  • فصل اول
  • ۱-۱-) بیان مسأله
  • ۲-۱) اهداف پژوهش
  • ۱-۲-۱) هدف اصلی پژوهش
  • ۲-۲-۱) اهداف فرعی
  • ۳-۱) فرضیه ها وسؤالات پژوهش
  • ۱-۳-۱) فرضیه های پژوهش
  • ۲-۳-۱) سؤالات پژوهش
  • ۴-۱) تعریف اصطلاحات
  • ۱-۴-۱) جو سازمانی
  • ۲-۴-۱) مشارکت
  • ۳-۴-۱) تصمیم گیری
  • ۴-۴-۱) مشارکت در تصمیم گیری
  • ۵-۱) تعاریف عملیاتی
  • فصل دوم
  • ۲) مبانی نظری پژوهش
  • ۱-۲)  جو سازمانی
  • ۱-۱-۲) مفهوم جو سازمانی
  • ۲-۱-۲) تعاریف جو سازمانی
  • ۳-۱-۲) نظریه ها ومطالعات در زمینه جو سازمانی
  • ۱-۳-۱-۲) جو سازمانی از نگاه تاجی یوری
  • ۲-۳-۱-۲) جو سازمانی از منظر استرن  و استینهوف
  • ۳-۳-۱-۲) جو سازمانی از نگاه هاجتس
  • ۴-۳-۱-۲) جو سازمانی از نگاه هریسون
  • ۵-۳-۱-۲) جو سازمانی از منظر هالپین و کرافت
  • ۱-۵-۳-۱-۲) انواع جو سازمانی طبق مدل هالپین و کرافت
  • ۶-۳-۱-۲) مطالعات رنسیس لیکرت
  • ۴-۱-۲) رویکردهای جوّ سازمانی
  • ۱-۴-۱-۲) رویکرد ساختاری
  • ۲-۴-۱-۲) رویکرد ادراکی
  • ۳-۴-۱-۲) رویکرد تعاملی
  • ۴-۴-۱-۲) رویکرد فرهنگی
  • ۵-۱-۲) ابعاد جو سازمانی
  • ۶-۱-۲) شاخص‌های جوّ سالم سازمانی
  • ۷-۱-۲) بررسی ارتباط بین جو سازمانی با شاخص های سازمانی

پروژه جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی

  • ۱-۷-۱-۲) ساختار سازمان و جو سازمانی
  • ۲-۷-۱-۲) شاخصهای روابط انسانی و جو سازمانی
  • ۳-۷-۱-۲) مدیران و جو سازمانی
  • ۴-۷-۱-۲) انگیزش و جو سازمانی
  • ۵-۷-۱-۲) رهبری و جو سازمانی
  • ۶-۷-۱-۲) بهداشت روانی و جو سازمانی
  • ۷-۷-۱-۲) عملکرد و جو سازمانی
  • ۸-۱-۲) جو سازمانی چگونه عمل می کند ؟
  • ۹-۱-۲) تفاوت جو سازمانی با فرهنگ سازمانی
  • ۱۰-۱-۲) مراحل بهبود جو سازمانی
  • ۲-۲) مشارکت در تصمیم گیری
  • ۱-۲-۲) مفهوم مشارکت
  • ۲-۲-۲) فلسفه مشارکت
  • ۳-۲-۲) ریشه های مشارکت
  • ۴-۲-۲) فرایند مشارکت
  • ۵-۲-۲) شرایط مشارکت
  • ۶-۲-۲) برنامه های مشارکت
  • ۱-۶-۲-۲) مدیریت مشورتی
  • ۲-۶-۲-۲) مدیریت مردم سالاری
  • ۳-۶-۲-۲) حلقه های کیفیت
  • ۴-۶-۲-۲) نظام پذیرش پیشنهادها
  • ۵-۶-۲-۲) شوراهای مدیریتی
  • ۶-۶-۲-۲) مردم سالاری سازمانی
  • ۷-۶-۲-۲) طرح مالکیت کارکنان
  • ۷-۲-۲)  طرفداران مشارکت
  • ۸-۲-۲) منتقدین مشارکت
  • ۹-۲-۲) تصمیم‌گیری
  • ۱۰-۲-۲) الگوها و مدل‌های تصمیم‌گیری
  • ۱-۱۰-۲-۲) الگوی تصمیم‌گیری عقلانی (کلاسیک)
  • ۲-۱۰-۲-۲) الگوی تصمیم‌گیری رفتاری (اداری)
  • ۳-۱۰-۲-۲) مدل باز تصمیم‌گیری
  • ۴-۱۰-۲-۲) الگوی دیوان سالاری
  • ۵-۱۰-۲-۲) الگوی سیاسی
  • ۶-۱۰-۲-۲) الگوی فرایندی
  • ۷-۱۰-۲-۲) الگوی آشفته
  • ۸-۱۰-۲-۲) مدل استاندارد وروم ـ یتون (الگوی تصمیم‌گیری مشارکتی)
  • ۲-۸-۱۰-۲-۲) روش‌های تصمیم‌گیری مشارکتی
  • الف) تکنیک طوفان مغزی
  • ب) تکنیک گروه اسمی
  • ج) تکنیک دلفی
  • ۱۱-۲-۲) مشارکت در تصمیم‌گیری
  • ۱۲-۲-۲) درجات مشارکت در تصمیم گیری
  • ۱۳-۲-۲)  سطوح مشارکت در تصمیم گیری
  • ۱۴-۲-۲) اثرات مشارکت در تصمیم گیری
  • ۱۵-۲-۲) مدلهای فرآیند مشارکت
  • ۱-۱۵-۲-۲) مدل عاطفی
  • ۲-۱۵-۲-۲) مدل شناختی
  • ۳-۱۵-۲-۲) مدلهای وابستگی
  • ۲-۲) مرور پژوهش ‌های انجام شده
  • ۱-۲-۲) پژوهش‌های انجام شده در زمینه جو سازمانی
  • ۲-۲-۲) پژوهش‌های انجام شده داخلی در زمینه جو سازمانی
  • ۳-۲-۲) پژوهش‌های انجام شده خارجی در زمینه مشارکت در تصمیم گیری
  • ۴-۲-۲)پژوهش های داخلی انجام شده در زمینه مشارکت در تصمیم گیری
  • ۵-۲-۲) استنتاج کلی
  • ۶-۲-۲) الگوی نظری پژوهش

پروژه جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی

  • فصل سوم
  • ۱-۳) روش تحقیق
  • ۲-۳) جامعه آماری
  • ۳-۳) نمونه مورد مطالعه(حجم نمونه و روش نمونه گیری)
  • ۴-۳) ابزار تحقیق
  • الف)پرسشنامه توصیف جو سازمانی  OCDQ
  • ب )پرسشنامه میزان تمایل کارکنان به مشارکت در تصمیم گیری
  • ۵-۳) پایایی و روایی  ابزار تحقیق
  • ۶-۳) روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • ۱-۴) بررسی توصیفی و استنباطی یافته های پژوهش
  • ۲-۴) توصیف یافته ها
  • فصل چهارم
  • ۳-۴) فرضیه های پژوهش
  • ۱-۳-۴) فرضیه اول پژوهش
  • ۲-۳-۴) فرضیه دوم پژوهش
  • ۴-۴) سؤالات پژوهش
  • ۱-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۱
  • ۲-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۲
  • ۳-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۳
  • ۴-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۴
  • ۵-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۵
  • فصل پنجم
  • ۵) بحث و نتیجه گیری
  • ۱-۵) فرضیه های پژوهش
  • ۱-۱-۵) فرضیه اول پژوهش
  • ۲-۱-۵) فرضیه دوم پژوهش
  • ۲-۵) سؤالات پژوهش
  • ۱-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۱
  • ۲-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۲
  • ۳-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۳
  • ۴-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۴
  • ۵-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۵
  • ۳-۵) بحث و تفسیر پایانی
  • ۴ـ۵) پیشنهادات
  • ۱ـ۴ـ۵) پیشنهادات برگرفته از یافته‌ای پژوهش
  • ۲ـ۴ـ۵) پیشنهادات برای محققین دیگر
  • ۵ـ۵) محدودیت‌های پژوهش

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۱۲۰

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید