پروژه جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی
پروژه جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی دردنیای امروز، مؤسسات آموزش عالی به عنوان مراکزی برای پاسداری از دانش موجود و محیطی برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته می شوند.از طریق این موسسات است که حقایق جدیدی که راهگشای حل مسائل انسان ها و جوامع بشری باشند،کشف می شود.از این رو تکلیف برقرارکردن الگوی سازمانی و چگونگی اداره کردن چنین موسساتی روشن است.در این میان،متغیرهایی نظیر فرهنگ سازمانی،جو سازمانی،الگوهای تصمیم گیری و مشارکت کارکنان در امور سازمان نقشی انکار ناپذیر را در پیشبرد اهداف سازمان دارا هستند.
- تسلیمی (۱۳۸۴)در این خصوص اشاره می نماید که در عصر اطلاعات، مدیریت اثربخش و موفقیت آمیز سازمانها به توانمندی گردانندگان آنها در حل مسائل ساختار نیافته،شکار فرصتها، استفاده مدبرانه ازشایستگی های سازمان و کسب برتری رقابتی از طریق تصمیم گیری و اتخاذ تصمیمات صحیح بستگی دارد.کیفیت تصمیمات با تلفیق دانش،تخصص،مهارت و رویکرد افراد متعدد درگیر در فرایند تصمیم گیری و هم افزایی حاصل از آن بهبود می یابد.
- تأثیر تصمیمات مشارکتی بر کارکرد سازمانها تصمیمگیرندگان را مجاب نموده که نگاه ویژهای به مشارکت کارکنان در تصمیمگیریهای سازمانی داشته باشند .از اینروست که پرستون و پست معتقدند که: انقلاب اول در علم مدیریت، انقلاب استبداد مدیران بود و انقلاب دوم، انقلاب جدایی مالکیت از مدیریت و انقلاب سوم که مهمترین انقلاب در مدیریت است، انقلاب مشارکت در تصمیمگیریها است (طولابی، ۱۳۸۱، ۵۹).
پروژه جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی
فهرست مطالب
- فصل اول
- ۱-۱-) بیان مسأله
- ۲-۱) اهداف پژوهش
- ۱-۲-۱) هدف اصلی پژوهش
- ۲-۲-۱) اهداف فرعی
- ۳-۱) فرضیه ها وسؤالات پژوهش
- ۱-۳-۱) فرضیه های پژوهش
- ۲-۳-۱) سؤالات پژوهش
- ۴-۱) تعریف اصطلاحات
- ۱-۴-۱) جو سازمانی
- ۲-۴-۱) مشارکت
- ۳-۴-۱) تصمیم گیری
- ۴-۴-۱) مشارکت در تصمیم گیری
- ۵-۱) تعاریف عملیاتی
- فصل دوم
- ۲) مبانی نظری پژوهش
- ۱-۲) جو سازمانی
- ۱-۱-۲) مفهوم جو سازمانی
- ۲-۱-۲) تعاریف جو سازمانی
- ۳-۱-۲) نظریه ها ومطالعات در زمینه جو سازمانی
- ۱-۳-۱-۲) جو سازمانی از نگاه تاجی یوری
- ۲-۳-۱-۲) جو سازمانی از منظر استرن و استینهوف
- ۳-۳-۱-۲) جو سازمانی از نگاه هاجتس
- ۴-۳-۱-۲) جو سازمانی از نگاه هریسون
- ۵-۳-۱-۲) جو سازمانی از منظر هالپین و کرافت
- ۱-۵-۳-۱-۲) انواع جو سازمانی طبق مدل هالپین و کرافت
- ۶-۳-۱-۲) مطالعات رنسیس لیکرت
- ۴-۱-۲) رویکردهای جوّ سازمانی
- ۱-۴-۱-۲) رویکرد ساختاری
- ۲-۴-۱-۲) رویکرد ادراکی
- ۳-۴-۱-۲) رویکرد تعاملی
- ۴-۴-۱-۲) رویکرد فرهنگی
- ۵-۱-۲) ابعاد جو سازمانی
- ۶-۱-۲) شاخصهای جوّ سالم سازمانی
- ۷-۱-۲) بررسی ارتباط بین جو سازمانی با شاخص های سازمانی
پروژه جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی
- ۱-۷-۱-۲) ساختار سازمان و جو سازمانی
- ۲-۷-۱-۲) شاخصهای روابط انسانی و جو سازمانی
- ۳-۷-۱-۲) مدیران و جو سازمانی
- ۴-۷-۱-۲) انگیزش و جو سازمانی
- ۵-۷-۱-۲) رهبری و جو سازمانی
- ۶-۷-۱-۲) بهداشت روانی و جو سازمانی
- ۷-۷-۱-۲) عملکرد و جو سازمانی
- ۸-۱-۲) جو سازمانی چگونه عمل می کند ؟
- ۹-۱-۲) تفاوت جو سازمانی با فرهنگ سازمانی
- ۱۰-۱-۲) مراحل بهبود جو سازمانی
- ۲-۲) مشارکت در تصمیم گیری
- ۱-۲-۲) مفهوم مشارکت
- ۲-۲-۲) فلسفه مشارکت
- ۳-۲-۲) ریشه های مشارکت
- ۴-۲-۲) فرایند مشارکت
- ۵-۲-۲) شرایط مشارکت
- ۶-۲-۲) برنامه های مشارکت
- ۱-۶-۲-۲) مدیریت مشورتی
- ۲-۶-۲-۲) مدیریت مردم سالاری
- ۳-۶-۲-۲) حلقه های کیفیت
- ۴-۶-۲-۲) نظام پذیرش پیشنهادها
- ۵-۶-۲-۲) شوراهای مدیریتی
- ۶-۶-۲-۲) مردم سالاری سازمانی
- ۷-۶-۲-۲) طرح مالکیت کارکنان
- ۷-۲-۲) طرفداران مشارکت
- ۸-۲-۲) منتقدین مشارکت
- ۹-۲-۲) تصمیمگیری
- ۱۰-۲-۲) الگوها و مدلهای تصمیمگیری
- ۱-۱۰-۲-۲) الگوی تصمیمگیری عقلانی (کلاسیک)
- ۲-۱۰-۲-۲) الگوی تصمیمگیری رفتاری (اداری)
- ۳-۱۰-۲-۲) مدل باز تصمیمگیری
- ۴-۱۰-۲-۲) الگوی دیوان سالاری
- ۵-۱۰-۲-۲) الگوی سیاسی
- ۶-۱۰-۲-۲) الگوی فرایندی
- ۷-۱۰-۲-۲) الگوی آشفته
- ۸-۱۰-۲-۲) مدل استاندارد وروم ـ یتون (الگوی تصمیمگیری مشارکتی)
- ۲-۸-۱۰-۲-۲) روشهای تصمیمگیری مشارکتی
- الف) تکنیک طوفان مغزی
- ب) تکنیک گروه اسمی
- ج) تکنیک دلفی
- ۱۱-۲-۲) مشارکت در تصمیمگیری
- ۱۲-۲-۲) درجات مشارکت در تصمیم گیری
- ۱۳-۲-۲) سطوح مشارکت در تصمیم گیری
- ۱۴-۲-۲) اثرات مشارکت در تصمیم گیری
- ۱۵-۲-۲) مدلهای فرآیند مشارکت
- ۱-۱۵-۲-۲) مدل عاطفی
- ۲-۱۵-۲-۲) مدل شناختی
- ۳-۱۵-۲-۲) مدلهای وابستگی
- ۲-۲) مرور پژوهش های انجام شده
- ۱-۲-۲) پژوهشهای انجام شده در زمینه جو سازمانی
- ۲-۲-۲) پژوهشهای انجام شده داخلی در زمینه جو سازمانی
- ۳-۲-۲) پژوهشهای انجام شده خارجی در زمینه مشارکت در تصمیم گیری
- ۴-۲-۲)پژوهش های داخلی انجام شده در زمینه مشارکت در تصمیم گیری
- ۵-۲-۲) استنتاج کلی
- ۶-۲-۲) الگوی نظری پژوهش
پروژه جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی
- فصل سوم
- ۱-۳) روش تحقیق
- ۲-۳) جامعه آماری
- ۳-۳) نمونه مورد مطالعه(حجم نمونه و روش نمونه گیری)
- ۴-۳) ابزار تحقیق
- الف)پرسشنامه توصیف جو سازمانی OCDQ
- ب )پرسشنامه میزان تمایل کارکنان به مشارکت در تصمیم گیری
- ۵-۳) پایایی و روایی ابزار تحقیق
- ۶-۳) روش تجزیه و تحلیل دادهها
- ۱-۴) بررسی توصیفی و استنباطی یافته های پژوهش
- ۲-۴) توصیف یافته ها
- فصل چهارم
- ۳-۴) فرضیه های پژوهش
- ۱-۳-۴) فرضیه اول پژوهش
- ۲-۳-۴) فرضیه دوم پژوهش
- ۴-۴) سؤالات پژوهش
- ۱-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۱
- ۲-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۲
- ۳-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۳
- ۴-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۴
- ۵-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۵
- فصل پنجم
- ۵) بحث و نتیجه گیری
- ۱-۵) فرضیه های پژوهش
- ۱-۱-۵) فرضیه اول پژوهش
- ۲-۱-۵) فرضیه دوم پژوهش
- ۲-۵) سؤالات پژوهش
- ۱-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۱
- ۲-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۲
- ۳-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۳
- ۴-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۴
- ۵-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۵
- ۳-۵) بحث و تفسیر پایانی
- ۴ـ۵) پیشنهادات
- ۱ـ۴ـ۵) پیشنهادات برگرفته از یافتهای پژوهش
- ۲ـ۴ـ۵) پیشنهادات برای محققین دیگر
- ۵ـ۵) محدودیتهای پژوهش
فرمت : قابل ویرایش | word | صفحات : ۱۲۰
*******************************************************************************